Magazin Pročitajte još

3 namirnice za poboljšanje kognitivnih sposobnosti

Pored tamne čokolade koja je opštepoznata kao odličan stimulans za naš mozak, nutricionisti tvrde da postoje još neke namirnice koji su neprikosnoveni borci protiv demencije.

Za poboljšanje kognitivne funkcije oni preporučuju da u ishranu češće uvrstimo tri namirnice koje će „probuditi“ naš mozak.

1. Orasi

Orahe mnogi nazivaju grickalicom za genijalce. I nauka je dokazala da šaka oraha svaki dan može popraviti pamćenje.

Njihova prednost je to što su najrasprostranjenije orašasto voće u našim krajevima, pa se do oraha lako dolazi. Zdravstvene prednosti su im brojne, a smatraju se pravom hranom za mozak. Ukoliko jedete orahe, poboljšavate koncentraciju i rad moždanih ćelija, ali i štitite se od demencije i Alchajmerove bolesti.

Za to su zaslužne omega-3 masne kiseline, kojih je u njima mnogo. Ovi orašasti plodovi se preporučuju ljudima koji imaju problema sa srcem, kao i trudnicama.

2. Borovnice

Borovnice su izuzetno dobra hrana za mozak. Neka istraživanja su pokazala da redovno konzumiranje borovnica podstiče pamćenje i koncentraciju, a utiče čak i na obnavljanje sjećanja.

Ovo voće, koje je odlično i u borbi protiv anemije, kako su pokazale neke studije, moglo bi da bude i važan saveznik u borbi protiv Alchajmerove bolesti.

Oksidativni stres može ubrzati proces starenja mozga, jer ima negativne efekte na moždane funkcije. Prema istraživanjima na životinjama, antioksidanti u borovnicama imaju tendenciju da se akumuliraju u području mozga koje je neophodno za inteligenciju.

Studuje na ljudima su pokazale obećavajuće i ohrabrujuće rezultate. U jednoj od tih studija, devet starijih učesnika sa blagim kognitivnim oštećenjem svaki dan je pilo sok od borovnice. Poslije tri mjeseca kod njuih su uočena poboljšanja u nekoliko markera funkcija mozga.

3. Riblje ulje ili riba

Omega-3 masne kiseline su neophodne za pravilan rad srca i mozga. Ukoliko vam se ne dopada ukus ribljeg ulja, zamijenite ga redovnim ubacivanjem ribe lososa u ishranu. Jedite losos bar dva puta sedmično.

Britanska istraživanja su  pokazale  da djeca  koja ne unose dovooljno omega-3 masnih kiselina imaju poteškoća sa koordinacijom i ponašanjem. Neki istraživači su takođe utvrdili da ishrana siromašna omega-3 masnim kiselinama tokom trudnoće može dovesti do problema sa budućim ponašanjem djeteta. Otkriveno je i da je nedostatak omega-3 u ishrani povezan sa depresijom.

Omega-3 masne kiseline regulišu rad neurona. Osobe koje boluju od manjka omega-3 masnih kiselina vrlo često imaju problema sa pamćenjem, koncentracijom, učenjem i procesuiranjem novih informacija.

 

Izvor: Nezavisne

BONUS VIDEO

Slični članci

Opština nagradila najbolje učenike besplatnim ljetovanjem u Herceg Novom

Urednik

Krajem juna dva znaka horoskopa dobiće neočekivani novac

Urednik

Vanilica u cirkusu: Nasmijte se, ovo nije skrivena kamera

Urednik

Autentične turističke destinacije: Najljepše plaže u Bosni i Hercegovini

Urednik

Ovi horoskopski znaci su „kraljevi“ ljeta

Urednik

Preporučena temperatura za frižider i zamrzivač: Zapamtite ove savjete

Urednik

Za šta je sve sposobna vještačka inteligencija?

Urednik

Bez ovoga se u Jugoslaviji nije išlo u goste: Kilogram kocke, 100 grama kafe i ovaj slatkiš!

Urednik

Ova 4 znaka upoznaće srodnu dušu do kraja juna

Urednik

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavljamo da se slažete sa ovim, ali možete odustati ako želite. Prihvati Pročitaj više