Magazin

Koliko koraka bi trebalo da pređemo nedeljno da bismo živjeli duže?

Mnogi od nas znaju da je fizička aktivnost dragocjena, pa makar to samo bila šetnja. Pojedina istraživanja mogu da nam to i dokažu i nateraju nas da zaboravimo loše navike.

Novo istraživanje koje su objavili Vitaliti, zdravstveno i životno osiguranje sledeće generacije, i Londonska škola ekonomije, pokazuju da bi troškovi bolnica NHS-a mogli biti smanjeni za čak 15 milijardi funti godišnje ako bi polovina neaktivne odrasle populacije u Velikoj Britaniji počela dosledno da hoda 5.000 koraka jednom nedeljno, a oni koji imaju loše navike i posebno su neaktivni trebalo bi da hodaju po 5.000 koraka tri puta nedeljno.

Istraživanje pod nazivom „Indeks navika“ mapiralo je ponašanja i navike više od milion članova Vitaliti Programa, sa ciljem da se utvrdi najbolji način za formiranje i održavanje zdravih navika i da bi se razumela nauka o tome kako zdrave navike mogu dovesti do dužeg, zdravijeg života.

Procenjuje se da je 35% stanovništva Ujedinjenog Kraljevstva trenutno neaktivno, a ovo je trend i u drugim zemljama Evrope. Ovakav stil života doprinosi pogoršanju zdravlja i povećanju nivoa nezaraznih bolesti kao što je dijabetes tipa 2, a samim tim i povećanju incidence hospitalizacije. Istraživanje Vitaliti pokazuje da ako polovina ove grupe postigne 5.000 koraka jednom nedeljno, smanjenje hospitalizacije može dovesti do procenjene godišnje uštede od 4 milijarde funti za NHS. Pored toga, ako bi oni koji trenutno imaju loše navike vežbanja (na primer vežbanje koje nije uobičajeno) dosledno ispoštovali 5000 koraka tri puta nedeljno, ova ušteda se povećava na 15 milijardi funti.

Veliki pozitivni uticaji su primećeni u svim starosnim grupama kod ljudi koji su odmah prihvatili zdravije životne navike. Međutim, ovo je posebno važilo za starije generacije. Ljudi stariji od 65 godina primetili su smanjenje rizika od smrtnosti za 52% nakon što su razvili naviku od 7.500 koraka tri ili više puta nedeljno. Ovo je znatno više od onih u dobi od 45-65 godina, kod kojih je rizik od smrtnosti smanjen za 38%, i od ukupne populacije koja je zabeležila smanjenje od 27%.

Istraživanje pokazuje da se 7.500 koraka dnevno u proseku postiže najvećim delom smanjenja smrtnosti od uobičajenih uzroka. Nakon 7.500 koraka, poboljšanja zdravlja postaju sve veća.

U proseku u svim starosnim grupama, oni koji održavaju naviku zdrave fizičke aktivnosti – najmanje 5.000 koraka tri puta nedeljno tokom dve godine mogu – da dodaju između 2,5 godine (za muškarce) i 3 godine (za žene) svom očekivanom životnom veku.

Istraživanje je takođe analiziralo uticaj formiranja i održavanja navike fizičke aktivnosti na rizik pojedinca od razvoja dijabetesa tipa 2. Ljudi koji imaju naviku od 10.000 koraka, 3 puta nedeljno, tokom tri godine mogu da smanje rizik od dijabetesa tipa 2 do 41%. Povećanjem učestalosti vežbanja na četiri ili više puta nedeljno došlo je do smanjenja rizika od razvoja dijabetesa tipa 2 za 57%.

Slično tome, postoje velike prednosti za one koji već imaju ovo stanje. 55-godišnjak sa dijabetesom tipa 2 koji prelazi sa ograničene fizičke aktivnosti na naviku od 5.000 koraka tri puta nedeljno, smanjuje rizik od smrtnosti od svih uzroka za 40%.

Izvor: Naxi.rs

BONUS VIDEO

Slični članci

Opština nagradila najbolje učenike besplatnim ljetovanjem u Herceg Novom

Urednik

Krajem juna dva znaka horoskopa dobiće neočekivani novac

Urednik

Vanilica u cirkusu: Nasmijte se, ovo nije skrivena kamera

Urednik

Autentične turističke destinacije: Najljepše plaže u Bosni i Hercegovini

Urednik

Ovi horoskopski znaci su „kraljevi“ ljeta

Urednik

Preporučena temperatura za frižider i zamrzivač: Zapamtite ove savjete

Urednik

Za šta je sve sposobna vještačka inteligencija?

Urednik

Bez ovoga se u Jugoslaviji nije išlo u goste: Kilogram kocke, 100 grama kafe i ovaj slatkiš!

Urednik

Ova 4 znaka upoznaće srodnu dušu do kraja juna

Urednik

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavljamo da se slažete sa ovim, ali možete odustati ako želite. Prihvati Pročitaj više