Magazin

Zašto ne treba voziti na zimskim gumama tokom ljeta?

Postoje opravdani razlozi zašto su zimske gume najadekvatnija „obuća“ zimi, a ne ljeti.

Razlozi su poprilično uvjerljivi i sigurni smo da ćete se složiti s njima.

Mekane i masivnije zimske gume napravljene su od specijalnih i fleksibilnih gumenih smjesa i imaju jedinstveni dizajn gazećeg sloja kako bi pružile najbolje prijanjanje u snježnim i ledenim uslovima na cesti.

Takve gume najbolje funkcionišu na niskim temperaturama i zimskim padavinama, pružajući samopouzdanje i sigurnost vozačima u potencijalno opasnim situacijama.

Ali dok su takve gume neprikosnoveni šampion kada vozimo u zimskim mjesecima, ove iste karakteristike dovode vozače u nepovoljan položaj ako se koriste ljeti. Visoka vanjska temperatura, bez obzira da li je podloga suha ili vlažna, tipični je „ubica“ zimskih guma ljeti.

Mekane i masivnije zimske gume napravljene su od specijalnih i fleksibilnih gumenih smjesa i imaju jedinstveni dizajn gazećeg sloja kako bi pružile najbolje prijanjanje u snježnim i ledenim uslovima na cesti.

Takve gume najbolje funkcionišu na niskim temperaturama i zimskim padavinama, pružajući samopouzdanje i sigurnost vozačima u potencijalno opasnim situacijama.

Ali dok su takve gume neprikosnoveni šampion kada vozimo u zimskim mjesecima, ove iste karakteristike dovode vozače u nepovoljan položaj ako se koriste ljeti. Visoka vanjska temperatura, bez obzira da li je podloga suha ili vlažna, tipični je „ubica“ zimskih guma ljeti.

Ljetne gume očekivano pružaju visok nivo prijanjanja na mokrim i suhim putevima, visoku stabilnost u krivinama i optimalnu kilometražu s toplim temperaturama, prenosi Kliks.

Smjesa i šara guma

Nema prevelike mudrosti, tokom ljetne sezone, a posebno uz vrele temperature kakve su prisutne zadnjih godina, ljetne gume su najidealniji izbor. U suštini, kada se temperatura penje iznad 7 stepeni Celzijusa, to je već alarm za montažu ljetnih guma. Iako su vozači u bh. uslovima navikli na izmišljenu ljeto+zima gumu sa oznakom pahuljice, takve gume su ipak namijenjene za hladnoću i zimske uslove. Ljetne gume neprikosnoveno pružaju visok nivo prijanjanja na mokrim i suhim putevima zahvaljujući svojim namjenski dizajniranim šarama i smjesi gazećeg sloja.

One takođe pružaju visoku stabilnost u krivinama i optimizovano prijanjanje čak i pri višim brzinama što se ne može tvrditi za „mesnate“ zimske gume. To znači da možete s većim osjećajem sigurnosti voziti svoj automobil na ljetnim gumama s odgovarajućom dubinom šare i po suhim i po mokrim klizavim putevima tokom toplijih meseci, dok s „glibavim“ osjećajem koje stvaraju zimske gume dinamična vožnja nema uporište.

Kod korištenja zimskih guma ljeti, još jedna stvar koju treba uzeti u obzir je da će vozilo trošiti do 15 posto više goriva i da ćete imati veći trošak. Opšte poznato je da je na toploj cesti otpor kotrljanja zimske gume znatno veći od ljetne ili cjelogodišnje gume i tu nema dileme. To je zato što mekša gumena smjesa više mijenja svoj oblik prilikom rotiranja. Zimska guma stvara veći otpor kotrljanja, što rezultira povećanjem potrošnje goriva, što znači da ćete benzinsku pumpu morati posjećivati češće nego s ljetnim pneumaticima.

Upravljanje i sigurnost

Ako na vrijeme ne pređete na ljetne gume tokom proljetnih i ljetnih mjeseci, vaš automobil koji vozi na zimskoj, neće imati jednake manevarske mogućnosti kao na ljetnoj „obući“, posebno ako ste primorani da pravite nagle izmjene pravca kretanja. To već može dovesti sigurnost u pitanje, pogotovo na otvorenoj cesti i bržim zavojitim dionicama. Još ako je auto opterećen, vozač se će više boriti s upravljačem.

Zašto su zimske gume u ovom slučaju neprilagođene za vrele ljetne dane? Zamislimo scenario u kojem vozač mora napraviti hitan manevar. Mekane zimske gume na suhoj podlozi ljeti mogu dovesti vozača u neprilike. Upravljanje neće biti precizno, a što je najgore, zaustavni put je znatno duži. Vožnja na zimskim gumama tokom toplijih godišnjih doba predstavlja ogroman rizik prilikom kočenja. Testovi i analize svih većih proizvođača guma pokazuju da je zaustavni put vozila na zimskim gumama, na temperaturama iznad 20 stepeni Celzijusa i pri brzini od 100 km/h, duži za pet do šest metara nego kod vozila s ljetnim gumama.

Dugoročno gledano, zimske gume koje ste zadržali na vozilu tokom proljeća, ljeta i jeseni sve do sljedeće zime će vjerovatno imati istrošene i oštećene blokove gazećeg sloja samo zbog mekše smjese. S obzirom da se praksa zadržavanja zimskih guma, tokom više godina uzastopno u bh. uslovima, ne mijenja, takve gume s nedovoljnom dubinom gazećeg sloja neće pružiti ni približno prijanjanje, niti „vuču“ onda kad vam budu najpotrebnije, što je odlučujući faktor koji utiče na sigurnost vožnje.

Izvor: Glas Srpske

BONUS VIDEO

Slični članci

Šta može da vam se desi sa tijelom ako stalno jedete čips

Urednik

Znate li kako odlaganje alarma utiče na zdravlje?

Urednik

Nedjeljni horoskop od 29. septembra do 5. oktobra

Urednik

Kako pametni ljudi odgovaraju na prikrivene uvrede?

Urednik

Zašto je šetnja najbolja aktivnost za tijelo i um

Urednik

Godinama je istraživala sreću i cijelu filozofiju svela na 12 prostih pravila

Urednik

Audi Q9 potvrđen za sljedeću godinu

Urednik

Isključite jedan uređaj preko noći i smanjite račun za struju!

Urednik

Ova tri znaka doživjeće veliki preokret do kraja nedjelje !

Urednik

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavljamo da se slažete sa ovim, ali možete odustati ako želite. Prihvati Pročitaj više