Ex YU

Auto-putem kroz Crnu Goru: Ovo je plan izgradnje puteva u komšiluku

Monteput je za ovu godinu planirao značajne investicije.

Kako je i ranije najavljeno, najveći deo odnosi se na tendere za projektovanje, a potom i izgradnju preostalih deonica auto-puta i brzih saobraćajnica kroz Crnu Goru, piše eKapija.

U dokumentu koji je obavljen na sajtu Vlade, aktivnosti će pre svega biti usmerene na radove na održavanju i upravljanju prioritetnom deonicom auto-puta Smokovac – Mateševo i tunelom Sozina, a između ostalog u planu su nadogradnja sistema za naplatu putarine, sanacija u tunelu Sozina, radovi na elektro-energetskoj infrastrukturi na auto-putu, saobraćajna signalizacija itd.

Takođe, investicioni plan podrazumeva izradu projektne dokumentacija za naredne deoncie auto-puteva i brzih saobraćajnica, ali i raspisivanje tendera za izgradnju.

Sve aktivnost planiraju se na osnovu Prostornog plana Crne Gore i Detaljnog prostornog plana auto-puta Bar- Boljare.

Deonica Mateševo-Andrijevica

U prvom kvartalu očekuje se raspisivanje tendera za projektovanje deonice auto-puta od Mateševa do Andrijevice. lzbor izvođača i početak pripremnih radova planiran je za treći kvartal ove godine. Kao neophodan preduslov potrebno je završiti eksproprijaciju tj. imovinsko pravne odnose koji su uslov za uvođenje izvođaca u posao. Tokom prve polovine godine, planirana je i priprema tendera za izbor nadzornog organa i njegov izbor, kao i formiranje komisija za reviziju tehničke dokumentacije. Takođe, u trećem kvartalu planirano je raspisivanje tendera za izbor izvođača za kontrolna ispitivanja materijala i izvedenih radova.

Deonica Mateševo – Andrijevica dužine je oko 24 kilometara. Za ovu deonicu je u prethodnom periodu urađen idejni projekat na koji je komisija za reviziju iznela niz primedbi, koje će biti implementirane kroz zahteve investitora i projektni zadatak za izradu glavnog projekta. Projekat će biti realizovan po Žutoj FIDIC knjizi (projektuj i izgradi). Neophodno je formiranje komisija za pripremu tehničke i ugovorne dokumentacije kao i komisije za otvaranje i vrednovanje ponuda. Takođe neophodno je formirati komisiju za izbor nadzornog organa. Sprovodiće se procedura po bijeloj FIDIC knjizi.

Prevoj Trešnjevik je ključna prirodna prepreka na ovoj deonici auto-puta, i definitivno je opredjeljujuci za dinamiku izvođenja ovog projekta. lzgradnjom ovog tunela će se ostvariti kvalitetna saobraćajna veza i sa tim dijelom Crne Gore. Njegova dužina, saglasno uradenom ldejnom projektu, iznosi cca 3.600 metara.

Andrijevica – Boljare

Kada govorimo o nastavku gradnje auto-puta, tokom ove godine planirana je i izrada idejnog projekta deonice od Andrijevica do Boljara, sa ciljem pripreme kompletne dokumentacije do granice sa Srbijom. Takođe, početkom godine planirano je i formiranje komisije za reviziju idejnog projekta ove deonice.

Dužina je cca 50 kilometara i predstavlja poslednju deonicu auto-puta Bar-Boljare do granice sa Srbijom. U fazi izrade idejnog rešenja razmatrane su dve varijante, koje se dominatno razlikuju u delu obilaska Berana. Za dalju razradu opredjeljuje se varijanta 2. Za realizaciju ovog tendera neophodno je formirati komisiju za otvaranje i vrednovanje ponuda.

Deonica Podgorica – Bar

U planu je i izrada projektnog zadatka, a zatim i raspisivanje tendera za izradu idejnog projekta deonice Podgorica-Bar, sa ciljem pripreme kompletne dokumentacije do primorja. Takođe planirano je i formiranje komisije za reviziju idejnog projekta ove deonice sredinom godine.

Aktivnosti će se realizovati nakon završetka izrade idejnog rešenja ukrštanja auto-puta Bar- Boljare sa Jadransko Jonskim auto-putem i brzom saobraćajnicom i njegove revizije. Dužina ove deonice je orijentaciono cca 50 kilometara, od petlje Tološi, i zavisiće od izbora varijanti koje će se ispitivati kroz fazu idejnog rešenja. Za realizaciju ovog projekta neophodno je formirati stručnu komisiju za izradu projektnog zadatka kao i za vrednovanje i otvaranje ponuda.

Auto-put Andrijevica – Peć

Sredinom ove godine očekuje se i izrada projektnog zadatka, a nakon toga i raspisivanje tendera za izradu idejnog rešenja deonice auto-puta Andrijevica – Peć i njegov završetak i revizija krajem godine.

Dužina ove deonice do granice sa tzv. Kosovom je cca 30 kilometara i zavisiće od konačnog izbora varijantnog rešenja.

Ukrštanje auto-puta Bar – Boljare sa Jadransko-jonskim auto-putem i brzom saobraćajnicom

Početkom godine, planirana je izrada idejnog rešenja deonice ukrštanja auto-puta Bar – Boljare sa Jadransko – Jonskim auto-putem i brzom saobraćajnicom i njegov završetak i revizija sredinom godine. U proteklom periodu pripremljen je i projektni zadatak i tenderska dokumentacija. Raspisan je tender za izbor projektanta idejnog rešenja. Ukupna dužina trase zavisiće od konačnog izbora varijantnog rešenja, ali orijentaciono će se kretati oko 61 kilometra.

Crnča – Pljevlja – Goražde

U toku godine, planirana je izrada projektnog zadatka, nakon čega je predviđeno raspisivanje tendera za izradu idejnog rešenja brze saobraćajnice Crnča – Pljevlja – Goražde, kao i njegov završetak i revizija krajem godine.

Dužina ove deonice do granice sa Bosnom i Hercegovinom je cca 92 kilometra i zavisiće od konačnog izbora varijantnog rešenja.

Prelazak Bokokotorskog zaliva – brza saobraćajnica

Još jedna investicija koja je planirana za ovu godinu jeste izrada projektnog zadatka, a nakon toga i raspisivanje tendera za kreiranje idejnog rešenja brze saobraćajnice koja će preći preko Bokokotorskog zaliva i njen završetak i revizija krajem godine. Dužina brze saobraćajnice zavisiće od konačnog izbora varijantnog rešenja.

Jadransko – Jonski auto-put – deonica od Grahova do ukrštanja sa auto-putem Bar – Boljare

Tokom planske godine planirana je izrada projektnog zadatka a zatim i raspisivanje tendera za izradu idejnog projekta ove deonice. Takođe, planirano je i formiranje komisije za reviziju idejnog projekta krajem godine.

Aktivnosti će se realizovati nakon završetka izrade idejnog rešenja ukrstanja auto-puta Bar – Boljare sa Jadransko-jonskim auto-putem i brzom saobraćajnicom i njegove revizije. Za realizaciju ovog projekta neophodno je formirati stručnu komisiju za izradu projektnog zadatka kao i za vrednovanje i otvaranje ponuda.

 

Izvor: B92

BONUS VIDEO

Slični članci

U Crnoj Gori od danas zabranjena upotreba plastičnih kesa, kazne i do 40.000 evra

Urednik

U Beogradu otvoren Međunarodni sajam knjiga

Urednik

Sjajna Olga Danilović došla do najboljeg rejtinga karijere

Urednik

Poseban omaž Đokoviću na zatvaranju Igara: „Za kralja ‘Džokera’ Noleta“

Urednik

Srbija osvojila zlatnu medalju u vaterpolu

Urednik

Đoković danas protiv Alkaraza za olimpijsko zlato

Urednik

Crna Gora: Pokloni za turiste na graničnim prelazima Dobrakovo i Debeli Brijeg

Urednik

Da li su ovo dvije najljepše plaže u Crnoj Gori ?

Urednik

Olga Danilović u glavnom žrijebu Vimbldona

Urednik

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavljamo da se slažete sa ovim, ali možete odustati ako želite. Prihvati Pročitaj više