RS i BiH

Koliko dugo će se čekati otvaranje Lidl trgovina u BiH

Komentarišući dolazak njemačkog diskontera Lidl na tržišta regiona, urednik specijalizovanog portala Retail Serbia, Žarko Grozdanić rekao je da ne očekuje brzo otvaranje.

„Lidl je nedavno završio prvi objekat u Bosni i Hercegovini. On će biti test filijala kao što je bio objekat u Smederevu. U njemu će se obučavati budući radnici u maloprodajnim objektima, ali i raditi na pozicioniranju proizvoda. Ipak, sigurno je da građani u Bosni ipak neće imati priliku da kupuju u Lidl prodavnicama bar još dvije do tri godine“, naveo je.

Lidl trenutno gradi veliki logistički centar u Lepenici kod Sarajeva.

Ulazak na crnogorsko tržište je veoma skup a pored toga sa veoma malim brojem stanovnika i skromnim standardom nije zanimljivo velikim zapadnim trgovcima, smatra Grozdanić.

„Ipak, na tržištu posluju veoma kvalitetni lanci koji su poslednjih godina podigli nivo usluge ali i otvorili moderne objekte sa veoma dobrim izborom. Radi se o veoma specifičnom i malom tržištu koje je u rukama domaćih i jednog regionalnog lanca“, kazao je Grozdanić u razgovoru za portal Investitor.

„Crnoj Gori je potreban Lidl, ali se plašim da Lidlu možda ipak Crna Gora i ne bude potrebna čak ni samo kao na spisku zemalja u kojima posluje. Mnogo je problema na jednom veoma malom tržištu“,  napominje.

Situacija u Sjevernoj Makedoniji je malo bolja, ističe Grozdanić, dodajući da se radi o manjem tržištu očekuje da tamo neće biti većih problema.

„Filijala iz Sofije vodi operacije, a imajući u vidu veliki uspeh u Bugarskoj, očekujem isto i u Sjevernoj Makedoniji“, rekao je.

Preuzimanje Franca veliki korak za Fortenovu

Akvizicija Franca marketa je bila veliki korak za Fortenovu, kazao je Grozdanić, na pitanje kako komentariše to spajanje.

„Vidjet ćemo kako će tržište reagovati i ostali igrači na njemu. Vjerovatno je menadžment Fortenove dobro analizirao da li su joj Franca marketi zaista i potrebni. Ja ipak smatram da su potrebne i neke promjene u sadašnjem poslovanju koje ne uključuju samo širenje maloprodajne mreže“, smatra on.

Posljednjih mjeseci, kako je dodao, imali smo velika ukrupnjavanja čak i na velikim tržištima.

„Imamo situaciju da je jedna velika Cora praktično nestala i ostala da posluje samo u jednoj zemlji. To je loše za potrošače jer ostaju sa manjim izborom. U narednom periodu pored prodaje Franca marketa, očekuju se nove akvizicije i ukrupnjavanja i na drugim tržištima na Balkanu“, naveo je Grozdanić.

Komentarišući poslovanje malih marketa, koji opstaju uprkos konkurenciji velikih lanaca, Grodanić kaže da se oni okreću paralelnim uvoznicima kako bi ponudili isti proizvod po nižim cijenama.

„Uz to, oni moraju da ponude nešto što veliki nemaju kako bi bar u nekoj mjeri mogli da budu konkurencija velikim igračima“, smatra Grozdanić.

Izvor: BiznisInfo

0
0

BONUS VIDEO

Slični članci

„Dani Srpske u Srbiji“: Trebinjska predstava izvedena u Subotici

Urednik

Tri godine stabilnog razvoja: Flex Credit jača poziciju i širi poslovanje na tržište Crne Gore

Urednik

U Srpskoj rođena 21 beba, bez poroda u Hercegovini

Urednik

Laptop na rate i bluetooth zvučnik na poklon u Supernovoj

Urednik

Na putu do Beograda: AMS RS postavio kamere na graničnom prelazu Vardište

Urednik

„Samo sekunda“ nije opasna – psihološki trikovi koje pravdamo kad koristimo telefon u vožnji

Urednik

U Srpskoj ponovo dostupni turistički vaučeri

Urednik

Prevoznici najavljuju proteste za sutra

Urednik

ADRIA SPORTS CONFERENCE: U BANJALUKU STIŽE REGIONALNI KREM IZ SVIJETA SPORTA, MARKETINGA, BIZNISA I MEDIJA

Urednik

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavljamo da se slažete sa ovim, ali možete odustati ako želite. Prihvati Pročitaj više