Magazin

Liježu rano, a ustaju još ranije: Evo zašto stariji ljudi imaju drugačije navike spavanja

Postoji razlog zašto se stariji ljudi rano bude – to je dio prirodnog procesa starenja. Kako starimo, naša se tijela mijenjaju, što je glavni uzrok promjena u navikama spavanja koje dolaze kasnije u životu.

Uz promjene u fizičkom i mentalnom zdravlju, mozak postaje manje osjetljiv kako starimo. Zato se stariji ljudi umore prije svoje djece ili unuka, ali se bude potpuno odmorni i ranije od ostalih.

Svjetlo koje ulazi u oči takođe igra ulogu

– Čini se da je jedan od uzroka ranijeg buđenja to što promjene vida koje dolaze s godinama smanjuju intenzitet svjetlosne stimulacije koju naš mozak prima – kaže Sindi Lustig, profesorka psihologije na Univerzitetu Mičigan.

To posebno vrijedi za osobe s kataraktom, uobičajenim stanjem koje pogađa više od 50 odsto starijih od 80 godina, prema američkom Nacionalnom institutu za zdravlje. Katarakta uzrokuje zamagljen vid, dvoslike i druge probleme s vidom.

Zašto je ovo važno? Budući da manje svjetla ulazi u oči zbog problema s vidom koje uzrokuje katarakta, tijelo počinje oslobađati melatonin (hormon spavanja) ranije nego što bi trebalo. Kod mlađih ljudi melatonin počinje rasti nakon zalaska sunca. Mozak ljudi s kataraktom misli da je zalazak sunca bio ranije, što ih čini umornima prije večeri. A raniji odlazak u krevet znači ranije buđenje.

Kako se bolje naspavati u starijoj dobi?

Ako ste se prepoznali u navedenom i želite se kvalitetnije naspavati, Lustig ima nekoliko savjeta. Prvo, izložite se jakom svjetlu u kasnim večernjim satima. To može značiti odlazak u šetnju prije zalaska sunca, čitanje knjige na svijetlom ekranu tableta ili gledanje TV sa svijetlim ekranom.

– Jaka svjetla mogu reći mozgu da sunce još nije zašlo, što će zaustaviti proizvodnju melatonina. Kako biste sebi pomogli i ostali budni malo duže, probajte raditi navedene stvari 30 do 60 minuta prije zalaska sunca – predlaže.

Takođe, trebali biste izbjegavati alkohol jer vas čašica omiljenog pića može uspavati, a i remeti kvalitet sna. Da biste se bolje naspavali, možete probati i vježbati, prenosi Indeks.hr.

Sve u svemu, promjene u obrascima spavanja dio su života. Iako su neki od ovih čimbenika izvan vaše kontrole, možete im se suprotstaviti zdravim navikama kako biste se što bolje odmorili.

 

 

Izvor: Srpska Info

BONUS VIDEO

Slični članci

Opština nagradila najbolje učenike besplatnim ljetovanjem u Herceg Novom

Urednik

Krajem juna dva znaka horoskopa dobiće neočekivani novac

Urednik

Vanilica u cirkusu: Nasmijte se, ovo nije skrivena kamera

Urednik

Autentične turističke destinacije: Najljepše plaže u Bosni i Hercegovini

Urednik

Ovi horoskopski znaci su „kraljevi“ ljeta

Urednik

Preporučena temperatura za frižider i zamrzivač: Zapamtite ove savjete

Urednik

Za šta je sve sposobna vještačka inteligencija?

Urednik

Bez ovoga se u Jugoslaviji nije išlo u goste: Kilogram kocke, 100 grama kafe i ovaj slatkiš!

Urednik

Ova 4 znaka upoznaće srodnu dušu do kraja juna

Urednik

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavljamo da se slažete sa ovim, ali možete odustati ako želite. Prihvati Pročitaj više