Metrics agencija je u periodu od 18-22.07.2022. godine sprovela istraživanje na temu kupovine domaćih proizvoda u Republici Srpskoj. Pitali su građane Republike Srpske koliko često kupuju domaće proizvode, koju vrstu proizvoda kupuju, šta im je važno prilikom kupovine domaćih proizvoda, te da li su domaći proizvodi dovoljno vidljivi na tržištu.
Rezultati istraživanja ukazuju na to da ispitanici u najvećoj mjeri kupuju domaće proizvode kad god imaju priliku. Tako više od polovine (52.07%) ispitanika kupuje domaće proizvode kad god ima priliku, a više od dvije trećine (71.07%) smatra da je jako važno prilikom kupovine prednost dati domaćim proizvodima u odnosu na inostrane. Kada se odluče za domaće proizvode najviše kupuju proizvode prehrambene industrije: mlijeko, mliječni proizvodi i jaja (28.5%), voće i povrće (17.7%), brašno i ulje (15.2%).
Većina ispitanika smatra da proizvodi nisu dovoljno istaknuti na tržištu ili da nisu istaknuti uopšte. Prilikom kupovine proizvoda ispitanici navode cijenu i kvalitet kao dvije presudne kategorije u izboru proizvoda, uz blago veći akcenat na kvalitetu proizvoda. Međutim, kada je riječ o preprekama za kupovinu domaćih proizvoda, cijena se izdvaja daleko više nego ostale kategorije.
Izvor: Buka