Redovno održavanje automobila pruža vlasniku miran san, ali neki dijelovi ipak zadaju glavobolju svima.
Kod vozila koja su starija od 10 godina, koja prema pisanju „HAK-a“, koja i dalje čine prosjek na hrvatskim cestama, dovoljan je i jedan teži kvar ili teška saobraćajna nesreća da dovede u pitanje smisao da se vozilo i dalje drži u vlasništvu. Neki od najvećih kvarova su:
Automatski mjenjač – Bez obzira da li je riječ o klasičnom, CVT ili DSG agregatu, ovi mjenjači zahtijevaju negu i pažljiv pristup. Zbog straha od kvara, mnogi biraju ručni mjenjač jer ne znaju sa sigurnošću kako je prethodni vlasnik postupao sa mjenjačem.
Erbeg – Kada se mijenja vazdušni jastuk, potrebno je promijeniti niz elemenata što obično pali „alarm“ kod ljudi. Od instrument table, do senzora i elektronike cijelog sistema – cijene su izuzetno visoke.
Karoserija – Nagnječena karoserija i karoserija kao rezultat ozbiljnog sudara kod starijih automobila često znače potpunu štetu i potpuni otpis vozila. Sve ovo najviše dolazi do izražaja kod starijih vozila.
Motor – Noćna mora svakog vozača polovnog automobila je ozbiljna kvar motora koji može da nastane iz više razloga poput pucanja ili preskakanja kaiša. U najgorem slučaju, klip udari u ventil i savije se ili potpuno pukne i ozbiljno ošteti glavu motora, prenosi Mondo.
Izvor: Glas Srpske