Magazin

Da li je popodnevno drijemanje korisno ili štetno, evo odgovora stručnjaka

Mnogi pretpostavljaju da će brzi drijemež usred radnog dana rezultirati samo još većom iscrpljenošću, ali je li to stvarno tako?

Rezultati nove studije o potencijalnim zdravstvenim dobrobitima drijemanja te kako najbolje iskoristiti svoj dnevni spavanac donose konačni odgovor.

Novo istraživanje kaže da dnevni drijemež može biti koristan za mozak. Nova studija objavljena u časopisu Sleep Health otkrila je skromnu uzročnu vezu između uobičajenog drijemanja i većeg ukupnog volumena mozga.

Istraživači su izvukli podatke iz UK Biobank – ekspanzivnog skupa podataka od preko 500.000 odraslih u dobi od 40 do 69 godina.

Koristeći metodu nazvanu Mendelska randomizacija, analizirali su povezanost između dnevnih navika spavanja učesnika i njihovih moždanih markera, kao što su volumen hipokampusa, vrijeme reakcije, vizualna memorija i ukupni volumen mozga. Otkrili su da su oni koji su izjavili da su drijemali tokom dana imali veći volumen mozga. Volumen mozga zvuči pomalo apstraktno, ali ključan je za cjelokupno zdravlje mozga. Prema studiji iz 2016., veći ukupni volumen mozga povezan je sa smanjenim rizikom od smrtnosti.

Kako starimo, volumen mozga ima tendenciju smanjenja, ali cilj je usporiti taj proces. Dugo je poznato već da dobar san može pomoći u zaštiti mozga od propadanja, a ovo novo istraživanje sugerira da čak i kratko drijemanje može pomoći u postizanju istog. Prethodno istraživanje pokazalo je da drijemanje također može potaknuti kognitivnu funkciju i pomoći da se osjećate energičnije tokom dana – što to čini još produktivnijom navikom.

 

 

Izvor: Glas Srpske

BONUS VIDEO

Slični članci

Vikend putovanja postala su novi ljetni trend

Urednik

Lubenica ili dinja: Koje voće manje utiče na nivo šećera u krvi?

Urednik

Vrućine prijete i automobilima: Ovo su ključne stvari koje vozači ne smiju zanemariti

Urednik

Nedjeljni horoskop od 10. do 16. avgusta

Urednik

Ose su u avgustu posebno naporne: Evo šta ih privlači i kako ih otjerati

Urednik

Ljekari savjetuju: Ove dvije supernamirnice mogu biti saveznik vašeg srca

Urednik

Ovi horoskopski znakovi najviše uživaju u ljetu

Urednik

Ove uređaje ne smijete držati na produžnom kablu

Urednik

Cveće u vazi može da traje duže: Isprobajte ove praktične savete

Urednik

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavljamo da se slažete sa ovim, ali možete odustati ako želite. Prihvati Pročitaj više