Magazin

Minimum: Koliko morate spavati da ne bi narušili zdravlje

Svi znamo da je od sedam do devet sati optimalna količina sna. Toliko vam je potrebno da se osjećate odmornim, da se oporavite i da dopustite sistemu za varenje da obavi svoj posao. Ipak, svi poznajemo nekoga, ili smo možda to baš mi, ko tvrdi suprotno.

Ali, sada postoje rezultati studije koja je otkrila da postoji nešto poput „premalo sna” – čak i ako se osjećamo dobro. Naučnici su otkrili da je pet sati apsolutna minimalna količina odmora s kojom se možete izvući – ukoliko je ta brojka manja postoji posledični rizik od zdravstvenih problema.

Studija časopisa PLOS Medicine pratila je zdravlje i san oko 8000 britanskih državnih službenika. Više od 25 godina mjerili su svoje sate sna, i provjeravali hronična stanja poput dijabetesa, raka i bolesti srca.

Istraživači su otkrili da su oni koji su spavali pet sati ili manje imali 30% veće šanse za hroničnim zdravstvenim problemima do dobi od 50 godina, u poređenju sa onima koji su spavali sedam sati.

Postoji veliki broj razloga zašto neko možda ne spava dovoljno tokom noći. Roditelje mogu držati budnima bebe koje plaču i zalutali tinejdžeri; menopauza otežava pronalaženje prijatne temperature, a loše zdravlje može prekinuti san, prenosi Siti magazin.

Nesanica je takođe problem koji je generalno u porastu – 36% odraslih u Ujedinjenom Kraljevstvu izjavljuje da već imaju poteškoća da zaspe barem jednom nedjeljno, a ta brojka će se samo povećavati s porastom pritisaka kao što su kriza troškova života i finansijski stres.

Ali, ovo je još jedan dokaz da treba nešto da preduzmemo kako bismo očuvali vrijeme koje provodimo u krevetu – bilo da je to izmještanje kućnih ljubimaca, otvaranje prozora kako bi soba bila hladnija ili promjena onoga što jedemo i kada imamo poslednji obrok u danu.

Previše i premalo sna ranije su bili povezani s problemima mentalnog zdravlja i „lošijim kognitivnim performansama”, a Kembridž studija pokazala je da je dosljednost važnija od dužine sna. Ovo novije, duže istraživanje pokazuje da postoje ograničenja. Dakle, iako bi bilo bolje odspavati šest sati svake noći nego spavati devet, zatim četiri, pa sedam, kristalno je jasno da je minimum kojem treba da težimo svake noći pet sati.

 

Izvor: Glas Srpske

BONUS VIDEO

Slični članci

Žandarmerija spasila mačku ispod ruševina u Dijarbakiru

Urednik

Novac stiže za 4 horoskopska znaka: Ko će dobiti pare do 11. februara

Urednik

Ova 4 horoskopska znaka ulaze u veze s ljudima koji ih ne cijene

Urednik

Ovo sigurno niste znali: Evo kako nastaju skupocjeni dijamanti

Urednik

Koliko zarađuju gejmeri sa Balkana

Urednik

Mimoza: Zraka sunca usred zime

Urednik

Kako horoskopski znaci podnose dijetu

Urednik

Baterija na telefonu vam se brzo prazni – Ovo su glavni razlozi

Urednik

Ova TRI horoskopska znaka pate od niskog samopouzdanja

Urednik

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavljamo da se slažete sa ovim, ali možete odustati ako želite. Prihvati Pročitaj više