Magazin

Preskačete doručak i kasno večerate? Nova studija je otkrila šta to znači za naše tijelo

Sada postoje i naučni dokazi koji upućuju na to zbog čega ovakav obrazac ponašanja ne treba da postaje navika, Nova studija pokazuje da vremenom ovakav način može biti povezan sa štetnim promjenama holesterola i triglicerida – masti koje cirkulišu u krvi, naučno poznate kao lipidi.

“Važno je da studija procjenjuje i pojedinačne i kombinovane efekte preskakanja doručka i jedenja noću – područje koje ranije nije bilo dovoljno proučavano”, kaže vodeći autor studije, dr Sjang Gao, profesor i dekan Instituta za ishranu na Univerzitetu Fudan u Šangaju,.

Šta je studija otkrila?

Za istraživanje, objavljeno u Američkom časopisu za kliničku ishranu, istraživači su pratili zdravlje više od 30.000 odraslih Kineza srednjih godina (77% muškaraca) tokom četiri godine. Tokom studije, dobrovoljci, od kojih nijedan nije imao srčane bolesti, popunjavali su upitnike o ishrani u vezi sa svojim jutarnjim i večernjim prehrambenim navikama.

Naučnici su tri puta tokom perioda studije proveravali nivoe lipida u krvi učesnika kako bi utvrdili eventualne godišnje promene u LDL „lošem“ holesterolu, zajedno sa HDL „dobrim“ holesterolom, ukupnim holesterolom i trigliceridima. Istraživački tim je otkrio da su ljudi koji su često preskakali doručak i jeli kasnije uveče doživeli blago veći godišnji porast nivoa LDL holesterola (0,89 mg/dl), zajedno sa povećanjem triglicerida i smanjenjem nivoa HDL holesterola. Veza između ovih obrazaca ishrane i negativnih promena lipida bila je najjača kod žena, ljudi koji su imali prekomernu težinu i onih koji su bili fizički neaktivni.

Koncept hrononutricije, ideja da vrijeme kada jedete može uticati na vaše zdravlje – nije nov. Na primjer, istraživanje je pokazalo da kada preskočite prvi obrok u danu, prekidate cirkadijalni ritam svog tijela, ili unutrašnji sat – negativno utičući na osetljivost na insulin (koji pomaže vašem tijelu da reguliše nivo šećera u krvi) i potencijalno povećavajući rizik od srčanih oboljenja.

“Ljudsko tijelo je osetljivije na insulin ujutru, otpornije na insulin uveče i manje tolerantno na glukozu tokom večeri”, kaže dr Bernar Srour, profesor na Francuskom institutu za poljoprivredu, životnu sredinu i hranu.

“Ljudsko tijelo je stvoreno da očekuje velike obroke tokom dana, što znači da smo evoluirali da budemo najaktivniji tokom dnevnih sati”.

Druge studije su povezale jedenje kasno uveče sa većim rizikom od gojaznosti i srčanih oboljenja. Ovaj efekat može biti posljedica kašnjenja u oslobađanju hormona spavanja melatonina, što remeti metabolizam.

Izvor: Glas Srpske

BONUS VIDEO

Slični članci

Kosmos nagrađuje tri znaka od 10. juna: Novac, ljubav i sreća stižu u paketu

Urednik

Zaboravili ste da ohladite piće za goste? Genijalan trik rješava problem

Urednik

Kada je najbolje zalivati baštu tokom vrućina: Ujutro ili uveče?

Urednik

Ovi horoskopski znakovi imaju čarobnu privlačnost kojoj niko ne može da odoli

Urednik

10 najšarenijih gradova na svijetu: Više od 2,6 miliona boja na fotografijama evropske prestonice

Urednik

Sova manja od banane postala hit na internetu (FOTO)

Urednik

Imate li ovu kovanicu od jednog evra? Vrijedi i do 650 evra zbog greške

Urednik

Počeo Petrovski post: Šta treba znati

Urednik

Valensija: Grad sunca, plaža i čuvene pijace

Urednik

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavljamo da se slažete sa ovim, ali možete odustati ako želite. Prihvati Pročitaj više