Hercegovina

Do početka sezone Hercegovina dobija jedan od najviših mostova u Evropi

U sklopu ubrzanog ciklusa izgradnje strateškog infrastrukturnog projekta, koji će generisati snažan ekonomski rast, do početka ljetne sezone BiH će dobiti još 11 kilometara autoputa, i to na samom jugu zemlje, a koja će se naslanjati na dvije već izgrađene dionice.

Riječ je o dionici Počitelj-Zvirovići na kojoj se nalazi i kolosalni most Počitelj, inače najviši infrastrukturni objekat na koridoru, a sve bi, navodi u izjavi za Večernji list v. d. direktora JP Autoceste Federacije BiH Denis Lasić, trebalo biti u funkciji do početka ljetne sezone. U čemu se, zapravo, ogleda značaj puštanja u promet navedene dionice, vidljivo je kroz dva primjera koja na najbolji način pokazuju kako će biti riječ o događaju povijesnog karaktera koji će u praksi omogućiti neometanu vožnju autocestom od južnih prigradskih naselja Mostara pa sve do granice s Republikom Hrvatskom. Naime, dionica Počitelj-Zvirovići s jedne se svoje strane nastavlja na dio autoceste koji je već duže u prometu, odnosno dionicu Međugorje-Bijača, dužine 10 km, dok je s druge strane, u smjeru Mostara, već ranije izgrađena dionica Buna-Počitelj u dužini od 7,2 kilometra.

Dva LOT-a

Tehničke karakteristike dionice Počitelj-Zvirovići otkrivaju složenost projekta koji će omogućiti premošćivanje rijeke Neretve, te daljnje aktivnosti u procesu izgradnje koridora u smjeru Mostara. Poddionica Počitelj-Zvirovići dio je dionice Počitelj-Bijača. Duga je 11,07 kilometara i podijeljena je na dva LOT-a. U LOT-u 1 su značajni objekti: petlja Počitelj s naplatnim mjestom i pristupnim prometnicama, tunel Počitelj (L = 1200 m), tri vijadukta ukupne dužine 250 m i otvorena trasa. LOT 2 je most Počitelj dužine 980 m. Most Počitelj je kontinuirani prednapeti armiranobetonski most sandučastog poprečnog presjeka, građen tehnologijom slobodne konzolne gradnje. Stupovi mosta su visoki 92, 97, 92, 91, 88 i 66 m. Poddionica Buna-Počitelj duga je 7,2 km. Svi radovi su, kao što je poznato, završeni, a u promet će biti puštena po završetku poddionica koje su u izgradnji. Ova poddionica pozicionirana je između poddionice tunel Kvanj-Buna na sjevernoj i poddionice Počitelj-Zvirovići na južnoj strani. Trasa počinje na oko četiri kilometra južno od sela Hodbina i ne presijeca gušće naseljena područja, nego prolazi iznad kanjona Neretve u blizini nekoliko naseljenih mjesta i završava neposredno ispred petlje Počitelj.

A da bi se koridor od granice s Hrvatskom povezao s Mostarom, ostaje uraditi još dvije dionice, i to Mostar jug – tunel Kvanj, tunel Kvanj-Buna, a plan je da radovi na ovom dijelu počnu do kraja godine. Natječaj za izgradnju dionice Mostar jug – tunel Kvanj je pri kraju i očekuje se da bi se ugovor za izgradnju trebao potpisati na proljeće. Ako radovi na dionici Mostar jug – tunel Kvanj budu tekli u skladu s predviđenom dinamikom, izgradnja ovog dijela koridora ključnog za povezivanje cjelokupnog prostora Hercegovine bit će okončana do kraja 2028. godine. S druge pak strane, ove godine očekuje se i početak radova na dionici Mostar sjever – Mostar jug, kao i izgradnja najkompleksnijeg objekta na cijelom koridoru – tunela Prenj.

Od Mostara prema Sarajevu

U kontekstu mostarske autoceste, odnosno dionice Mostar sjever – Mostar jug, uslijed njezina geografskog položaja, pred budućim graditeljima je prilično izazovan posao. Dionica je duljine, kao što je poznato, 14,2 kilometra, počinje petljom Mostar sjever i završava petljom Mostar jug, a predviđeno je da se gradi pet tunela ukupne dužine blizu šest kilometara, deset vijadukta/mostova ukupne dužine blizu dva kilometra, te blizu šest kilometara otvorene trase. Trasa prolazi uglavnom kroz brdsko-planinski teren sa značajnim prostornim ograničenjima, pa se duž trase smjenjuju usjeci i nasipi s većim brojem objekata. Istodobno, kada je riječ o tunelu Prenj, jasno je kako će se raditi o objektu koji će svojim karakteristikama spadati u sami vrh sličnih infrastrukturnih objekata u Europi, ali i šire. Osim što će biti riječ o najdužem tunelu u BiH, to će biti i deveti najduži u Europi, te 30. najduži tunel u svijetu. Preciznije, njegova dužina će iznositi 10,9 kilometara, dok je, ako se analizira trenutačna dinamika pripremnih aktivnosti, rok za dovršetak kolovoz 2030. godine. Značaj obje ove dionice ogleda se u činjenici da će njihovom realizacijom vrijeme putovanja između Mostara i Sarajeva biti u velikoj mjeri skraćeno, a što sa sobom otvara i neke nove poslovne prilike.

 

Izvor: Večernji list

BONUS VIDEO

Slični članci

Članovi UDDK „Gacko“ ove godine učestvovali na 15 akcija

Urednik

Gacko: Osnovac Aleksej Popović najbolji u Srpskoj na takmičenju iz informatike

Urednik

Izložbom “90 godina folklora u Bileći” počelo „Kulturno ljeto“ i obilježen jubilej GKU „Vladimir Gaćinović“

Urednik

KUD „Vladimir Gaćinović“ obilježio 90 godina postojanja svečanim koncertom

Urednik

Postani dio Padrino tima: Prijavi se na naš konkurs za posao !

Urednik

Uz više drugih opcija parking u Trebinju možete platiti i bankovnom karticom

Urednik

Glumac Žarko Stepanov u „Mojih 50“ na Padrino radiju

Urednik

Priređena završna izložba desete Međunarodne umjetničke kolonije „Kolo“

Urednik

Rukometaši Leotara završili sezonu: Treće mjesto za treći nastup u Evropi

Urednik

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavljamo da se slažete sa ovim, ali možete odustati ako želite. Prihvati Pročitaj više