U ovom članku prezentujemo rezultate projekta „Primjena 3D modeliranja i dizajna za izradu prototipova u tržišnoj komunikaciji“ koji je sufinansiralo Ministarstvo za naučnotehnološki razvoj, visoko obrazovanje i informaciono društvo Republike Srpske. Projekat je realizovan u saradnji naučno istraživačke zajednice i privrede. Cilj projekta odnosio se na inovaciju u oglašavanju, ostvaren primjenom 3D modeliranja.
Integracija 3D dizajna u oglašavanje doprinosi vizualnom uticaju. 3D modeliranje može lako i efikasnije prenijeti marketinške poruke ciljnim grupama. Korištenje 3D modeliranja u oglašavanju omogućava da se svojim idejama organizacija približi potrošačima, jer potrošači mogu dobiti jasnu predstavu o karakteristikama proizvoda u modelu.
Za izradu prototipova korišten je softverski alat SolidWorks. SolidWorks je softver za mašinsko projektovanje i automatizaciju procesa pomoću parametarskog modelovanja punih tijela. Omogućava da na osnovu 2D, skica se pretvori u model punog tijela pomoću jednostavnih, ali visokokvalitetnih alatki za modelovanje. U pomenutom softveru se projektovao digitalni 3D model. Koristili smo dva 3D štampača za štampanje modela: Ultimaker 2+ CONNECT i Creality CR – 6 SE. PLA plastika je materijal koji smo koristili za izradu prototipova.
Kao konačni rezultati projekta (primjer kako se može lako i efikasnije prenijeti marketinška poruka ciljnim grupama), u laboratoriji FabLab Fakulteta za proizvodnju i menadžment Trebinje, kreirani su 3D modeli za potrebe Fakulteta za proizvodnju i menadžment Trebinje i HP MEDIA GROUP. Primjenom sofverskog alata Solidworks-a, projektovani su prototipovi idejnih rješenja mikrofona (simbola radia) i prototipa udžbenika sa diplomskom kapom (simbola za visoko obrazovanje), prikazani na donjim slikama.
Ovim projektom će se podsticati razvoj inovativnog pristupa na način da se 3D modeliranje koristi u širokom spektru oblasti: inžinjerig, arhitektura, zabava, specijalni efekti, kao i reklamno oglašavanje. Izradom digitalnih prototipova skraćujemo vrijeme razvoja, firma izlazi brže na tržište i povećava nivo inovativnosti. Kreirani model će poslužiti i kao primjer za potrebe turističkih sadržaja u gradu Trebinju, i šire, kao i za privrednu zajednicu koja prepozna djelotvornost ovakog vida oglašavanja.
Izvor: Fakultet za proizvodnju i menadžment Trebinje