Tržišna komunikacija je svakodnevni dio života, i možemo reći da je svako na svoj način izložen različitim oblicima oglašavanja. Proizvod da bi bio zapažen od strane potrošača, trebao bi kod njega izazvati i zadržati pažnju.
Postoje mnogobrojni faktori koji primarno utiču na privlačenje pažnje (predstavljaju fizička i strukturna obilježja oglasa), poput: veličine oglasa, dinamike oglasa, neobičanog ili novog oglasa, boje oglasa, itd. Oglašavanje je način kojim su proizvodi ili usluge predstavljeni tržištu, s tedencijom da postanu poželjniji i traženiji.
Prilikom oglašavanja bitno je da poruka o proizvodu bude sveobuhvatna kako bi je potrošači ciljanih tržišta zapazili. Kreiranje uspješnog oglasa zavisi od toga koje su potrošačeve ključne vrijednosti vezane za tu kategoriju proizvoda. Potrošači se uveliko razlikuju po tome šta za njih predstavlja vrijednost, a temelj pravilne strategije je pronaći vrijednosti za specifični segment i biti usmjeren ka tom segmentu u oglašavanju. Oglašavanjem odabranih obilježja, oglašavač može biti siguran da će postići željeni cilj, budući da potrošaču nudi rješavanje problema.
Prilikom oglašavačkih kampanja nastoji se uvjeravanjem stvoriti pozitivan stav i mišljenje o oglašavanoj marki proizvoda. Osim pozitivnog stava, potrošači prilikom oglašavanja mogu negativno reagovati na određene proizvode ili usluge. Putem oglašavačke komunikacije nastoji se uticati na promjenu stava, pojačati postojeće stavove (u pozitivnom ili negativnom smjeru) te formirati nove stavove. Osim što oglašavačka komunikacija utiče na stavove, takođe ima značajan uticaj i na stimulisanje prodaje, tako što može podstaknuti potrošače na prvu kupovinu.
Proizvedeni proizvodi i usluge imaju kratak životni ciklus, imaju veliku konkurenciju, lako se oponašaju, te je neophodna inovativnost. Inovacije i doza kreativnosti danas igraju glavnu ulogu u osvajanju tržišnih segmenata u svim područjima poslovanja. Kreativnost u marketingu uvijek donosi rezultate. Možemo reći da je uloga “kreativnosti u poruci” da pomogne funkcijama oglašavanja, znači da uvjeri i podsjeti, da informiše, a da bi bila uspješna mora sadržavati „boom“ efekat i rezonancu koja će potrošača vezati uz taj proizvod i plasiranu ideju.
Glavne funkcije 3D oglašavanja u poslovanju i njegove prednosti
Danas je prilično teško iznenaditi potrošače proizvodima i uslugama. Među ogromnom raznolikošću postojećih načina promocije poslovanja, posebno mjesto zauzima 3D oglašavanje. Ovaj tip je najprogresivniji do sada, jer je to dobar način da se brzo privuče pažnja potencijalnog kupca i “utisne mu u pamćenje” ono što je odavno nestalo. Kod nas se 3D oglašavanje pojavilo relativno nedavno, ali je već steklo nevjerovatnu popularnost. Sve češće možete vidjeti elemente ovog načina privlačenja pažnje na najneočekivanijim mjestima. Naravno, glavni zadatak ovog načina privlačenja kupaca je promocija proizvoda i usluga. 3D oglašavanje zadržava pažnju čak 5 puta više nego klasično 2D oglašavanje. Ali, za razliku od svih postojećih vrsta oglašavanja, 3D oglašavanje je jedinstveno i najefikasnije, jer obavlja nekoliko funkcija odjednom. Prednosti korištenje 3D dizajna u oglašavanju:
3D dizajni čine da oglas izgleda realističnije jer renderirana slika ima dubinu. Proizvod ili usluga
predstavljena tržištu, ovim putem, potrošače će zainteresovati više jer će 3D slika izgledati
stvarnije nego 2D, a potrošači radije kupuju ono što vide.
3D dizajni se lako apsorbuju okom, za razliku od 2D. Na primjer, ako reklamiramo hranu putem
3D dizajna, ona izgleda ukusnije i delikatesnije, a potrošači će brzo primijetiti hranu jer ima
volumen i dubinu.
3D dizajni su privlačniji od 2D dizajna jer prikazuju stvarni život.
3D dizajni čine oglašavanje zanimljivijim ciljnoj publici. Ako dizajniramo 3D oglas, potrošači će ga
gledati više puta jer im je prikazivanje zanimljivo.
3D dizajni su nezaboravni i ostaće u glavama potrošača tako da svaki put kada požele proizvode
koji se prodaju, prvo što im padne na pamet je naša reklama. Kada kreiramo oglas, želimo da to
bude onaj koji će držati pažnju našeg potrošača: korišćenjem 2D dizajna to nije moguće.
3D dizajni prenose tačnu poruku i efikasno komuniciraju.
3D modeli se mogu prilagoditi bilo kada prije gotovog proizvoda ako su potrebne promjene.
Upotreba 3D dizajna povećaće protok prometa kompanijama. Potrošači žele kupiti proizvode
koji su im privlačni, a 3D modeli postižu ovaj efekat.
Sve ovo govori da postoji potreba za inoviranjem u oglašavanju, a sve u cilju da do potrošača poruka stiže na zanimljiv i realističan način, te da putem dobivenih informacija mogu objektivno uporediti konkurentske proizvode i odlučiti koji će proizvod koristiti.
IZVOR: FAKULTET ZA PROIZVODNJU I MENADžMENT TREBINJE