Putnici unutar EU više neće morati da čekaju na graničnu kontrolu, sve će ići brže i protočnije.
Osim porasta saobraćaja, aerodromi ne očekuju probleme u primjeni šengenskih pravila u vazdušnom saobraćaju te zbog ulaska u Šengen ne planiraju dodatno zapošljavanje jer ono zavisi od planiranog saobraćaja i broja operacija aviona, prenosi Hina.
„Time smo u situaciji da su praktično svi letovi u Hrvatsku iz zemalja šengenskog prostora, odnosno iz Hrvatske u zemlje šengenskog prostora – tretirani kao domaći letovi, bez ikakvih kontrola. Kada je riječ o dokumentima, očekujemo da će i Šengen i evrozona u kontekstu priprema za novu turističku sezonu biti dodata vrijednost“, izjavio je premijer Andrej Plenković.
Zagrebački aerodrom Franjo Tuđman, kao najveći u Hrvatskoj, za ulazak u Šengen povećao je čekaonice putnika u domaćem odlasku, što su budući šengenski odlasci.
Šaltere za kontrolu pasoša u odlasku s trećeg sprata terminala premjestiće na drugi sprat.
U međunarodnom dolasku postaviće više kioska za predregistraciju putnika iz zemalja izvan Šengena, a zbog preraspodjele izlaza za avione prilagodiće i sistem za upućivanje putnika i oznaka unutar terminala, prenosi HRT.
Iz Aerodroma Split kažu kako, s obzirom na to da je projekt rekonstrukcije i dogradnje putničkog terminala dovršen 2019. te da je sadržavao i sve kriterijume i uslove potrebne za ulazak u šengenski prostor nisu potrebne nikakve bitne izmjene u prostoru, a jedina aktivnost je premještanje pultova/kućica za graničnu kontrolu na drugu lokaciju u prostoru odlazaka u putničkom terminalu.
Aerodrom Dubrovnik sprovodi infrastrukturne radove u zoni dolazaka putničkog terminala za putnike iz destinacija izvan Šengena i trećih zemalja te pripreme za uvođenje tzv. EES sistema, koji bi trebalo da se primjenjuje od ove godine.
Aerodrom Rijeka za nužna infrastrukturna ulaganja uložio je 15 do 20 hiljada evra, napominjući da punktovi graničnih kontrola za putnike u dolasku ostaju na svojim pozicijama, a koristiće se samo za putnike koji dolaze iz zemalja izvan šengenskog prostora. Tokovi putnika iz Evropske unije i onih izvan nje koji su u odlasku razdvojiće se ugradnjom pregrada.
Aerodrom Osijek sa Šengenom ne očekuje bitne proceduralne i operativne izmjene jer su svi njegovi redovni letovi unutar Šengena, a naglašavaju i da su započetom rekonstrukcijom putničke zgrade obuhvaćena i pravila Šengena te sada, kao i ostali aerodromi prilagođavaju uslove s već napravljenim određenim predradnjama.