Tragedije koja je zadesila Republiku Tursku i Siriju suočila je Bosnu i Hercegovinu sa institucionalnim problemom organizacije slanja obučenog osoblja za pomoć stradalima u zemljotresu. Jedna od grupa otputovala je kopnenim putem prema Turskoj, dok su ostale grupe čekale redovne komercijalne letove aviokompanija prema Istanbulu. Zašto BiH nema nacionalnog avioprevoznika za Novi dan govore inženjerka zrakoplovnog saobraćaja Rejhana Numanović i Enes Mujezinović – pilot.
Numanović je kazala da smo u krizi najbolje osjetili šta znači nemati nacionalnog avioprevoznika i kakve to probleme donese.
“Ako se sjetimo kovida, perioda kad su bile zatvorene države i perioda kad građani nisu mogli da se vrate u svoje države, mi nismo imali mogućnosti da nabavimo medicinske opreme i humanitarne“, istaknula je Numanović.
Mujezinović je kazao da je vrlo bitno u situacijama, kako je bilo sa Turskom, reagovati u prvim satima, gdje se spašavaju životi, i koliko je bitno da se prevezu spasioci i na dobrovoljnom principu pomognu.
“Kako je kompleksna država tako je i organizacija. U principu država je loš gospodar u ovakvim firmama koje moraju biti progresivne i donositi odluke, to je uvijek sporo”, naveo je Mujezinović.
Dodao je i da bi se trebalo proglasiti koje su nam linije od interesa i da kompanije zajedno u saradnji rade sa državom.
“Kompanija je jedan od stuba razvoja aviacije u svakoj državi. Piloti su rasuti po cijelom svijetu. Svi imaju interes i pitaju hoće li biti nešto nove da se vrate“, rekao je.
Koji su interesi?
Numanović je istakla primjer u kojem se ljudi sa domaćom aviokompanijom poistovjećuju kao sa nacionalnom reprezentacijom.
“Ljudi osjećaju to kao svoje i žele to. Naši ljudi imaju potrebu da putuju, ne mogu zamisliti život bez putovanja. Šta sutra desi se neka nova kriza…”, pita se Numanović.
Govoreći o aviokompanijama i razvoju države, Mujezinović je rekao da je pitanje šta mi želimo i da li će to biti kompanija na državnom nivou ili određeni nivoi vlasti ili mi prepoznajemo kompaniju na taj način, ili da to može biti neko drugo privatno lice koje će imati kompaniju i avion i zastavu na svom repu.
“I najbolje bi bilo da država stane iza tog interesa. I ranije, država i vlast nisu prepoznali značaj tih kompanija. Zadnjih godina 2019. kada smo letili, doveli smo 30.00 putnika na Sarajevski aerodrom, otvorili nove linije, tada je izostala suradnja sa ministarstvima, sa turističkom zajednicom, da iskoristimo i kažemo ovo je naš interes”, podcrtao je Mujezinović.
Opširnije o ovoj važnoj temi uskoro u videu cijelog gostovanja.
Izvor: N1