Video, dio kampanje vrijedne devet miliona evra koju je osmislila komunikacijska kompanija Armando Testa, našao se na udaru kritika i ljudi na društvenim mrežama i bio je naširoko ismijan čak i prije nego što se saznalo da je neki od promotivnih materijala snimljen u inostranstvu.
Pod nazivom „Open to Meraviglia“, vidio koristi kompjuterizovanu „influenser“ verziju Venere, simbola italijanske umjetnosti, kao što je prikazano u remek-đelu renesansnog majstora Sandra Botičelija „Rođenje Venere“.
Mnogo modernija „Venera“ nosi mini suknju i jede picu dok pozira za neke od najvećih turističkih atrakcija, poput rimskog Koloseuma ili firentinske katedrale.
Istoričar umjetnosti Tomazo Montanari nazvao je reklamnu kampanju „grotesknom“ i „besramnim rasipanjem novca“, a korisnici društvenih mreža zasuli su snimak pogrdnim i podrugljivim komentarima.
Ali da stvar bude još bolja, odnosno gora, u jednom dijelu prikazana je grupa mladih ljudi na osunčanoj terasi kako pijuckaju vino, kao idilična i tipična italijanska scena.
Bistrom oku gledaoca, međutim, nije promaklo da je scena snimljena u blizini Kopra, na Primorskom u blizini italijanske granice, a da je na boci vina na stolu bila etiketa vinarije Vinakoper.
Kompanija Armando Testa nije bila dostupna za komentar.
Ministar turizma je kritičare spota nazvao „snobovima“, dodajući da je prikazivanje Venere kao „influenserke“ pokušaj privlačenja mladih.
Izvor: Glas Srpske