Trebinje ima mnogo čim lijepim da se pohvali, a najjužniji grad Srpske je jedna od rijetkih sredina u našoj regiji koji već decenijama čini značajne iskorake na brojnim poljima.
Razvoj grada ipak donosi i neke probleme koje je potrebno riješavati efikasno i u korak s vremenom. Najljepši grad Srpske več duže vremena opterećuje status raskrsnice koja se nalazi na glavnoj gradskoj ulici, u blizini Kamenog mosta. Ovo je mjesto na kome se „sudaraju“ regionalni putevi koji od Bileće ili Nikšića (i dalje Gacka, Sarajeva, Višegrada, Beograda, Podgorice…) vode kroz ovaj grad ka moru (Herceg Novom i Dubrovniku) sa lokalnom saobraćajnicom koja preko Ulice Kralja Petra i Kamenog mosta spaja dva dijela grada, smještene na suprotnim obalama Trebišnjice.
Potpuno logično, saobraćajnica projektovana i izgrađena prije „turističkog buma“ Trebinja i u vrijeme kada je u ovom gradu bilo duplo ili troduplo manje automobila, ne može više da bude funkcionalna na kvalitetan način. Pokušano je sa semaforima, nije funkcionisalo, a trenutno je ovo jedno od rijetkih saobraćajnih čvorišta na cijelom Balkanu izgrađeno na ovaj način na kome nije u funkciji vertikalna saobraćajna signalizacija (semafori).
Nedavno su nadležni iz trebinjske gradske uprave najavili da će do ljeta na ovom mjestu profunkcionisati kružni tok, čeka se samo saglasnost „Puteva Srpske“, što se čini kao jedino logično i dugoročno praktično rješenje.
Mi smo vas u anketi na našem Instagram nalogu juče pitali šta je pravo rješenje po vama, a od ukupno 1036 učesnika ankete upravo je vas 724 (70%) glasalo za opciju izgradnje kružnog toka, koju planiraju i nadležni. Vas 25 odsto ili 256 glasača izabralo je opciju sa uključenim semaforima, dok je svega pet odsto učesnika ankete (56) glas dalo trenutnom rješenju – bez uključene vertikalne signalizacije.
Kako trenutno izgleda „rebus“ prolaska kroz glavnu trebinjsku raskrsnicu pogledajte na videu: