Ugledni regionalni web portal Media daily, specijalizovan za informacije o događanjima unutar i oko medijske industrije (radio, televizija, web, štampani mediji, društvene mreže …) na svojim stranicama donosi priču o Padrino radiju.
Dopisnička mreža od dvadesetak uglednih novinara i kolumnista pokriva većinu država jugoistočne Evrope – Sloveniju, Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu, Srbiju, Crnu Goru, Makedoniju …, a izdavač web portala Media daily je kompanija Voice of media d.o.o. sa sjedištem u Zagrebu.
U nastavku prenosimo integralan tekst o Padrino radiju koji je pretplatnicima ovog portala dostupan na linku OVDJE.
Piše: Radmila Karlaš
Ovaj projekat postoji od sredine 2016. godine, kada su entuzijasti na čelu sa Bojanom Sulaverom, direktorom HP Media Group opremili radijski studio i počeli emitovati program na internetu posredstvom web stranice radija i provajdera za slušanje radija.
Riječ je o Radio Padrinu.
HP media group od početka uključuje veliki reklamni LED displej u centru Trebinja (forma bilborda), koji je jedini medij ove vrste u regiji Istočne Hercegovine, mrežu city light panoa i bilborda (20 površina u Trebinju) i internet portal Hercegovina Promo.
U razgovoru za Media Daily, Bojan Sulaver, direktor Radio Padrina kaže da je radio nakon jednogodišnje procedure dobio frekvenciju za zemaljski FM signal na širem području Trebinja u februaru ove godine, a krajem aprila su započeli sa emitovanjem eksperimentalnog programa. „Za rekordno kratko vrijeme postali smo najslušanija radio stanica, dobrim djelom zbog muzičke sheme, ali i snažne i kreativne marketing kampanje osmišljene i realizovane na drugim medijima u našem vlasništvu.“ Na Javnom pozivu RAK-a BiH ocjenjeni su kao najbolji radijski projekat u BiH, sa najvećim brojem bodova i Prvim mjestom na rang listi. Prilikom ocjenjivanja uzet je u obzir finasijski, tehnički i programski aspekt, kao i dosadašnje poslovanje HP media group.
Kada je finasiranje u pitanju, Sulaver i ekipa oko radija odlučili su se isključivo za marketing prihode na svim svojim medijima. „Nismo imali priliku da putem donacija i sličnih podsticaja unaprjeđujemo naše poslovanje. Uz oglašavanje bavimo se i organizacijom event – a pa smo do sada organizovali jedini izbor ljepote u našoj regiji za 2017. godine, te ove godine i repektabilan turnir u uličnom basketu, odigran u urbanom centru Trebinja, na za tu priliku montiranom sportskom borilištu.“
Osim već pomenute kvalitetne muzike koju emituju, kolažni program na Radio Padrinu traje osam časova što obuhvata servisne informacije, značajnija lokalna i regionalna dešavanja, kao i česta gostovanja aktuelnih ličnosti. „Širenje i dizanje kvaliteta programa uslovljeno je prihodima različitog tipa. Planiramo da do kraja godine krenemo sa informativnim programom, te sa više autorskih emisija.“

Radio Padrino bilježi pet stalno zaposlenih i desetak saradnika po raznim segmentima poslovanja. U sklopu radija je i internet portal Hercegovina Promo koji je kako napominje Sulevar, preteča njihovog ozbiljnog posla u medijima i marketingu. „Na društvenoj mreži Facebook ima skoro 30.000 pratilaca, a broj dnevnih posjeta je između 7.000 i 15.000. Ne bavimo se politikom na način stranačkog praćenja dešavanja, već svodimo informativni segment na rad nosilaca funkcija u domenu koji obuhvata njihov zakonski podrazumjevani dijapazon aktivnosti.“ Takođe koriste i video format za radio, te tokom sedmice imaju više video live uključenja iz studija (gosti, zanimljive teme i slično), a kao platformu za plasman video sadržaja koriste društvenu mrežu Facebook, što projektu radija, sigurni su, daje dodatnu dimenziju u pogledu multimedijalnosti, ali i proboja slušanosti i van dosega FM signala.
Inače, FM radio signalom pokriveno je područje grada Trebinja, te dijelovi opština Bileća, Ravno, Nikšić, Dubrovnik i Župa dubrovačka. Na području Trebinja po anketi sa kraja jula imaju share od 36 posto od ukupnog broja ispitanika koji su se izjasnili da svakodnevno slušaju radio (uzorak od 600 ispitanika – 2 posto ukupne populacije grada). „Slušanost nam znatno prelazi okvire FM signala, jer sedmično imamo više hiljada slušalaca putem interneta sa svih kontinenata, kao i korisnika Facebooka i pratilaca našeg internet portala.“
Direktor radio Padrina Bojan Sulaver kaže da je budućnost radio stanica svjetla, pod određenim uslovima. „Neophodno je da se uvaži trenutna informaciona revolucija i na brojne multimedijalne načine radio približi ciljanoj publici. Kada je u pitanju uslovno rečeno starija populacija, radio je i dalje jedan od dominantnih medija, a mišljenja sam da će tako i ostati. Ukoliko se ne prate trendovi u informacionim tehnologijama i uvaži dostupnost informacijama putem interneta, radio će gubiti na značaju, tačnije radio stanice koje to ne praktikuju.“
Siguran je da danas nije dovoljno da radio ima svoj portal, to mora biti “dobar” portal, brz sa informacijama, što naravno komplikuje organizacionu strukturu radija – ali je po Sulevaru jedini put u budućnost. „Takođe, video produkcija je nešto što danas predstavlja omiljen način komunikacije na internetu i radio, kao i portali, mora da je koristi kako bi ostao u trendu i zadržao primat među medijima. Jednom mišlju, radio ima svijetlu budućnost ako se transformiše i iskoristi sve dostupne kanale za plasman informacija.“ Prema njegovim riječima, ljudi se danas bude sa gomilom informacija dostupnim na smartphone-u, izabranim po sopstvenoj želji. I baš zato radio mora biti inovativan, ali i mnogo prijatan za “usputno” slušanje, gdje veliku ulogu igra muzika koja je veliki magnet ka ovom mediju, naglašava Sulaver.
Izvor: mediadaily.biz