Hercegovina Vijesti

Šta načelnici iz istočne Hercegovine vide kao prioritet broj 1 za regiju?

TREBINJE – Prioritet svih prioriteta u istočnoj Hercegovini je izgradnja novih i rekonstrukcija postojećih puteva, kako ova regija ne bi bila zapostavljena u odnosu na ostatak Republike Srpske.

Ovo su, između ostalog, za „Nezavisne novine“ poručili čelni ljudi hercegovačkih opština, govoreći o tome koje su najveće potrebe za njihove lokalne zajednice.

Istakli su da je od velike važnosti da se konačno završi put od Tjentišta ka Foči, te granični prelaz Šćepan Polje ka Crnoj Gori.

Što se tiče jedinog grada u istočnoj Hercegovini, planovi su veliki. Započeta je izgradnja slobodne zone u Trebinju, za koju je dobijena sva potrebna dokumentacija.

„Tu je obilaznica oko grada Trebinja, i istočna i zapadna su prioriteti. Mi smo za 2025. planirali sredstva od oko 500.000 KM za otkup, ono što smo rješavali sa ‘Putevima RS’ jeste eksproprijacija zemljišta, otkup. Trenutno radimo priključke za novu bolnicu. Takođe, krenula je eksproprijacija za aerodrom Trebinje, revizija bi trebalo da bude završena ove godine“, rekao je Mirko Ćurić, gradonačelnik Trebinja.

Bilećani će se, prema riječima Miodraga Parežanina, načelnika ove opštine, fokusirati na što veće iskorištavanje kapaciteta Bilećkog jezera. Tu je, ističe, još konkretniji posao oko eksploatacije i prerade kamena.

„Imamo mljekaru ‘Pađeni’, gdje sigurno postoje potrebe za proširenje stočnog fonda, ali i proizvodnju organske hrane jer imamo Dabarsko i Fatničko polje da ostaju kao plodne oranice nakon sistema Gornji horizonti“, rekao je za „Nezavisne“.

Stevo Drapić, načelnik opštine Ljubinje, poručuje da će ključni cilj biti završetak putnog pravca Stolac – Ljubinje, jer je dio puta i dalje neasfaltiran.

„Mi plaćamo obaveze, izdvajamo za akcize za gorivo za puteve, a ne vraća nam se nijedna marka. ‘Putevi RS’ bi valjda trebalo da rade magistralni put, ali ja sam rekao na sjednici Saveza opština i gradova da ako neće, nek daju nama nadležnost da to radimo. Nama je prioritet Žegulja. Ostalo je nekih 8,5 kilometara puta koji nije završen od Ljubinja do Stoca“, priča Drapić za „Nezavisne“.

Veliki problem za ovu malu opštinu je i to što električnu energiju dobijaju iz FBiH.

„Ljubinje dobija struju iz Stoca, treba da se radi dalekovod od Veličana do Ljubinja. Valjda je obaveza da nam se napravi to“, poručio je Drapić.

Što se tiče Berkovića, jedan od najznačajnijih projekata koji će predložiti je završetak izgradnje vjetroelektrane Hrgud. Time bi se, kako kaže Bojan Samardžić, načelnik ove opštine, generisao ogroman prihod u opštinski budžet.

„Projekat ne bi direktno doveo do većeg broja zaposlenih, ali bi indirektno dao velike koristi opštini, jer bi se obezbijedila sredstva koja bi se mogla koristiti za podsticanje pokretanja poslovne aktivnosti, samozapošljavanje, komunalnu infrastrukturu… Vjetropark je trebalo da bude na mreži još 2018. godine, ali dodatni problem je što trenutno nema zaokružene finansijske konstrukcije, jer se njemačka banka povukla iz finansiranja zbog sankcija“, pojašnjava Samardžić.

Jedan od projekata je i izgradnja sistema za navodnjavanje, kojim bi se obezbijedile dovoljne količine vode za poljoprivredne površine.

„Vrijednost projekta prevazilazi kapacitete opštine Berkovići, to je višemilionsko. Tu je i regionalni put Berkovići – Krivača, u dužini od 42 kilometra, to je praktično put od Stoca do Plane (opština Bileća)“, kazao je Samardžić.

Što se tiče Gacka, kapitalni projekat je izgradnja južne zaobilaznice ispod opštine.

„To bi se tretiralo kao magistralni pravac Trebinje – Bileća – Nevesinje. To pitanje sam već kandidovao i moraćemo da to definišemo, jer je jako bitno da imamo tranzitni pravac, da nam se regionalni pravac, odnosno magistralni pravac ne odvija kroz centar grada“, rekao je načelnik Gacka Vukota Govedarica.

Ova opština u narednom periodu radiće i na razvoju turizma, a plan je da zajedno sa Kalinovikom rade na promociji i izgradnji turističkog kompleksa Zelengora.

„Meni je najvažniji turistički kompleks Zelengora, što bi se spojilo sa Gackom, da uradimo puteve od Čemerna ka Zelengori i Kalinovika ka Zelengori“, kaže za „Nezavisne“ Radomir Sladoje, načelnik Kalinovika.

Drugi bitan projekat, navodi, jeste put Kalinovik – Nevesinje, preko prevoja Morine.

„To su dvije jedine opštine u Republici Srpskoj koje nisu spojene asfaltom. Imamo čak i neki dopis Vladi Srbije da se to završi, da nam pomognu“, dodao je Sladoje.

Putna povezanost ključna je i za Istočni Mostar, a glavni problem, ističe Božo Sjeran, načelnik opštine, jeste povezanost ka Nevesinju sa jedne, te Mostaru sa druge strane.

„Uradili smo projektnu dokumentaciju za oba pravca, jedan dio projekta je prema Nevesinju realizovan i nadam se da ćemo nastaviti. Tu se radi od dijelu puta koji je makadamski, ali se radi o velikom iznosu, jer dio puta treba da se izmjesti na drugu lokaciju i to košta negdje oko milion KM“, pojasnio je Sjeran.

Nažalost, do zaključenja ovog broja „Nezavisnih“ nismo uspjeli saznati prioritete za opštinu Nevesinje, jer se načelnik Milenko Avdalović nije javljao na naše pozive.

Izvor: Nezavisne

BONUS VIDEO

Slični članci

Održano plivanje za Časni krst na Bilećkom jezeru

Urednik

Do Časnog krsta u rijeci Neretvi prvi doplivao Zoran Krnjeušić

Urednik

Olga Danilović u Australiji o Trebinju i Hercegovini: Kako da se ne ponosim ?

Urednik

Aleksej Budinčić pobjednik plivanja za Časni krst na Trebišnjici

Urednik

Trebinje: Preko 300 mališano plivalo za Časni krst u zatvorenom bazenu

Urednik

Drina Pešić u emisiji „Mojih 50“ na Padrino radiju

Urednik

Košarkaši Leotara savladali Slobodu u Tuzli

Urednik

Saopštenje Fondacije „Luka Ćelović Trebinjac“ povodom studentskih protesta u Srbiji

Urednik

Rukometaši Leotara dogovorili tri meča: Evropa glavni cilj

Urednik

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavljamo da se slažete sa ovim, ali možete odustati ako želite. Prihvati Pročitaj više