On je za Emisiju za pomorce Radija Crne Gore kazao da ukoliko se te najave i ostvare, Kotor će se pozicionirati kao stožer kruzing industriji Jadransko-Jonskog regiona.
Radović je naveo da je Luka Kotor uspješno okončala prošlogodišnju kruzing sezonu, pri čemu su 434 broda za kružna putovanja tokom prošle godine uplovila u akvatorijum drevnog grada u Boki, prenosi portal RTCG.
“Luka Kotor je prošlu godinu imala kao jednu od najuspješnijih godina. Broj dolazaka brodova je bio na nivou 434 broda što je identično onom ostvarenom u prethodnoj godini, a ali sa značajnim uvećanjem broja putnika. Preko 20 odsto smo imali povećanje broja putnika ako ukupno posmatramo putnike sa kruzera i sa jahti, nekih 508 hiljada”, kazao je Radović.
On je naveo da su prešli pola miliona putnika što predstavlja veliki zazov i veliki značaj jer ako se sagleda kruzing industrija sa aspekta turizma onda je broj putnika glavni turistički proizvod cjele naše industrije.
Luka Kotor, prema trenutnim potvrđenim rezervacijama, očekuje rekordnu ovu godinu, najavljuje Radović.
“Najavljeno je 505 brodova što je svakako impresivan broj koji izaziva posebnu pažnju i odnos u planiranju u operativnom smislu realizacije svih tih dolazaka. To su potvrđene rezarvacije. Tu treba uzeti u obzir mogućnost da u tom operativnom dijelu dođe do nekih otkaza”, kazao je Radović.
Prema njegovim riječima, ono što je za nas jako značajno kada je broj putnika u pitanju to je brojka koja ide preko 700 hiljada putnika.
“Mislim da su to brojke koje će Crnu Goru da svrstaju na nivo onoga više od onoga što Dubrovnik ima a biću slobodan i Venecija zbog onih ograničenja koja Venecija ima kada je u pitanju boravak brodova. Tako da se Kotor, kao destinacija, pozicionirao kao jedan od najvećih stožera kruzing industrije u Jadransko-Jonskom basenu”, kazao je Radović.
Luka Kotor će, kao i što je predviđeno Ugovorom o prvenstvenoj koncesiji, uskoro realizovati gradnju pilona, koji će se koristiti za vez većih plovila.
Do kraja januara, kako je naveo, očekuju da bude završena i studija koja će definisati smjernice razvoja Kotora kao održive kruzing i turističke destinacije. Taj dokument izradiće Globalni savjet za održivi turizam, neprofitno udruženje, koje funkcioniše u okviru Ujedinjenih nacija (GSTC). Izradu studije sufinansiraju krovna Svjetska kruzing asocijacija /Crusing Line Industry Association/ (CLIA), Luka Kotor i Opština Kotor.
Izvor: Capital.ba