Irska niskotarofna aviokompanija Rajaner (Ryanair) najavila je nastavak snažnog rasta na Balkanu, pri čemu je njen izvršni direktor Majkl O’Liri (Michael O’Leary), nedavno otpisao Viz Er (Wizz Air) kao izazivača.
Rajaner posluje na četiri od sedam tržišta bivše Jugoslavije. Izuzeci su Slovenija, Makedonija i Kosovo. Viz Er je trenutno najveći niskotarifni prevoznik u Prištini, Makedoniji i Srbiji, dok Rajaner ima prednost u Hrvatskoj i Crnoj Gori. Ove godine će preteći Viz Er u Bosni i Hercegovini i postati najveći niskotarifni prevoznik u zemlji, sa gotovo 200.000 sjedišta na bosanskom tržištu, piše portal ExYu aviation.
„Rajaner je jedini veliki evropski avioprevoznik koji je značajno povećao broj putnika nakon kovida, posebno na Balkanu, gdje su druge aviokompanije prestale da rastu, smanjuju rute i smanjuju broj putnika. Ove godine će Rajaner porasti na 11 miliona prevezenih putnika godišnje u regionu (povećanje broja putnika 260% u odnosu na period prije kovida)“, saopštila je kompanija.
Ovaj rast putnika, kako dodaju, dopunjava planove Rajanera da poraste na 300 miliona prevezenih putnika godišnje do 2034. godine, kako preuzima još 400 aviona.
„Želimo da se fokusiramo na ovaj region. Vidimo da će ovo biti veliki dio naše nadolazeće ekspanzije“, poručuju iz kompanije.
Viz Er je bio primoran da smanji operacije iz svojih baza u Skoplju i Beogradu ove godine zbog nedostataka na motorima koji pokreću neke od njegovih aviona tipa Airbus A320neo. Ukupno 40 aviona je prizemljeno.
Tokom 2022. godine, prevoznik je zatvorio svoju kratkotrajnu bazu u Sarajevu, a tokom 2023. godine i onu u Tuzli.
Međutim, Silvija Moskera (Silvia Mosquera), izvršna potpredsjednica i glavna komercijalna direktorica Grupe Viz Er, rekla je za Ex-Yu Aviation news da trenutno imaju oko 20% flote na zemlji.
„Očekujemo da će inspekcija trajati između 18 i 24 mjeseca, međutim, sljedeće godine će biti manji uticaj jer će neki motori biti vraćeni iz radionica, pa mislim da ćemo sljedeće godine videti rast Viz Era“, kazala je.
Poručila je da je Zapadni Balkan veoma važno tržište za njih.
„Naša namjera je da dalje rastemo u regionu, ali ne ove godine zbog motora. Ali za sljedeću godinu naša namjera je da nastavimo s rastom“, rekla je.
Aviokompanija je saopštila da sada pažljivo bira kako da rasporedi svoje preostale dostupne avione kako bi letjeli na rutama koje su najprofitabilnije i pružaju najjače strateške prednosti.
Rajaner je znatno povećao prisutnost u Hrvatskoj tokom posljednjih nekoliko godina otvaranjem baze u Zagrebu, kao i sezonske baze u Zadru. Ove godine je dodatno učvrstio svoju poziciju otvaranjem baze u Dubrovniku koja radi cijele godine.
Kompanija zadržava svoj položaj kao najveća aviokompanija u Hrvatskoj, proširujući svoju ponudu na 4,5 miliona sjedišta godišnje, skoro dvostruko više od druga po redu, Croatia Airlines. Međutim, suočava se sa većim izazovima na drugim tržištima. Prije skoro deceniju, Rajaner je najavio da će pokrenuti letove za Skoplje direktno izazivajući Viz, međutim, ti planovi su otkazani iz nepoznatih razloga.
Aviokompanija je takođe stagnirala u Srbiji sa svojim operacijama iz Niša, dok nema letove za Prištinu gdje je Viz Er postao najveći prevoznik po broju prevezenih putnika. Iako su vođeni razgovori između Rajanera i slovenačke Vlade, O’Liri je nazvao aerodrom u Ljubljani „jednostavno preskupim“.
Izvor: Forbes.vijesti.me