RS i BiH

Prevoznici iz BiH, Srbije i Sjeverne Makedonije najavili blokadu graničnih prelaza 16. juna

Prevoznici iz BiH, Srbije i Sjeverne Makedonije najavili su za 16. juni regionalnu blokadu graničnih prelaza, koja će trajati simboličnih 16 časova.

Toliko, prosječno, teretna vozila čekaju na granicama zone Šengena. Zahtijevaju unutrašnju reformu sistema, koja bi olakšala rad u sektoru transporta i logistike. Iz Konzorcijuma „Logistika BiH“ ističu da su svi njihovi zahtjevi Vladi Srpske ispunjeni. Sutra će na sastanak u Vladu Federacije.

Vozač sa tahografom nije migrant, nego radnik u službi evropskog lanca snabdijevanja, poručuju iz Konzorcijuma „Logistika BiH“. Kažu da su svoje probleme uspjeli aktuelizovati, ali se reforme ne provode ujednačeno i da je Vlada RS najuspješnija u realizaciji njihovih zahtjeva …

Od premijera Federacije BiH očekujemo isti paket koji je Vlada Republike Srpske podržala, jer bez uravnoteženosti ne može se provesti – rekao je Velibor Peulić, glavni koordinator Konzorcijuma „Logistika BiH“.

Uz razumijevanje problema s kojima se vozači susreću na evropskim putevima i granicama, u Spoljnotrgovinskoj komori pribojavaju se da će najavljene blokade najveću štetu uzrokovati u BiH. Za trenutno najveći problem, ograničen boravak vozača na teritoriji EU, komora je Evropskoj komisiji ponudila rješenje. Da se 90 dana pretvori u 2.160 radnih sati na području Šengena.

– Kad teretno motorno vozilo ide u ploče, potroši tri sata. Njemu se računa 24 sata. Autobus kad odveze u Karlovac i vrati se, potroši osam sati, a ne 24. Uštedjelo bi se 10 dana – kaže Vjekoslav Vuković, potpredsjednik Spoljnotrgovinske komore BiH.

O ovom prijedlogu potrebno je da izjasne zemlje članice Šengena. Iako suočeni sa sve manjim brojem vozača i ogromnim troškovima iz transportnog sektora poručuju da su njihovi zahtjevi utemeljeni na prilivu 90 % sredstava iz inostranstva u BiH.

– Ako mi ugasimo sve će stati. Nisu ni blokade rješenje, ali ako nema drugog mi moramo zatvarati granice, da ljudi vide da smo mi u problemima, jer puno nas živi od toga – istakao je Dragan Marić, predsjednik Udruženja međunarodnih drumskih prevoznika tereta Spoljnotrgovinske komore BiH.

Zastoji na granicama u trajanju po 16 časova, nažalost, samo su jedan od problema. Podsjećaju da je BiH jedina u Evropi koja nema regulisan povrat trošarine. Između ostalog zahtijevaju status izvozno orijentisanih kompanija, izjednačene dnevnice vozača u oba entiteta, kao i 50% popusta na putarinu na auto- putevima.

Izvor: RTRS

BONUS VIDEO

Slični članci

Veliko interesovanje za ponudu Srpske na Sajmu turizma u Kragujevcu

Urednik

U Foči se otvara Centar za dojku pri Univerzitetskoj bolnici

Urednik

Negativni uticaji zimskog računanja vremena – pomjeranje kazaljki utiče na bioritam (VIDEO)

Urednik

Od danas na snazi novi sistem ulaska u EU

Urednik

Inspiracija na svakom koraku: Nova kampanja trgovačkih lanaca Tropic, mojMarket i Crvena jabuka market „Tvoje mjesto za inspiraciju“

Urednik

TS Media donosi najbolji domaći sadržaj na jednom mjestu

Urednik

„Dani Srpske u Srbiji“: Trebinjska predstava izvedena u Subotici

Urednik

Tri godine stabilnog razvoja: Flex Credit jača poziciju i širi poslovanje na tržište Crne Gore

Urednik

U Srpskoj rođena 21 beba, bez poroda u Hercegovini

Urednik

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavljamo da se slažete sa ovim, ali možete odustati ako želite. Prihvati Pročitaj više