Na još jednoj listi bh putevi su se našli među najlošijim u Evropi.
Kvalitet putne infrastrukture u Evropi je dosta šarolik. Posebno se to dobro vidi iz podataka Izvještaja o globalnoj konkurentnosti Svjetskog ekonomskog foruma.
S druge strane, na samom evropskom dnu su putevi Bosne i Hercegovine, iza nas je samo Moldavija, s ocjenama 2,8 i 2,6.
Na svjetskom nivou BiH je 121 od 141 države, a Moldavija je na 127. mjestu u svijetu.

Koliko su nam putevi loši pokazuje i domaća statistika o broju saobraćajnih nesreća- dnevno ih se na našim putevima dogodi čak 100.
I stopa smrtnosti u Bosni i Hercegovini je visoka- 72 poginula lica na milion stanovnika što je daleko od prosjeka u EU (49 poginulih/milion stanovnika).
Pokazuje to I statistika BIHAMK-a.
Samo tokom protekle 2021. godine na bosanskohercegovačkim putevima dogodilo se ukupno 30.238 u kojima je život izgubilo 255 lica, 1.471 lica je zadobilo teže tjelesne povrede/ozljede, dok je 8.328 lica pretrpjelo lakše tjelesne povrede.
“Prema navedenim podacima možemo zaključiti da se na području BiH dnevno tokom 2021. godine događalo u prosjeku nešto više od 82 saobraćajne nezgode, od toga oko 19 saobraćajnih nezgoda bude sa poginulim/povrijeđenim/ osobama”, navode u BIHAMK-u.
OVO SU NAJOPASNIJI PUTEVI U BIH
Prema rečima zvaničnika Udruženja za unaprjeđenje bezbjednosti saobraćaja najrizičniji putevi u BiH su magistralni put M17 koji povezuje granični prelaz Bosanski Šamac i granični prelaz Doljani, zatim deonice od Zenice do Maglaja, Doboj – Lukavac, Jablanica – Mostar, Bugojno – Gornji Vakuf, Krupa – Otoka i dionica puta Banjaluka – Jajce, takozvano Tijesno.
Na ovim putevima je značajan nedostatak u samom održavanju putne mreže, ne postoje zaštitne ograde, razna signalizacija.
Podsjetimo, preduzeće „Putevi RS“ je krajem 2017. godine, 24 mjesta u RS označilo kao crne tačke, a prednjače dionice Ljubogošta – Pale, zatim Zvornik u pravcu Osmaka, a posebno kritična je relacija od Banja Luke ka Prnjavoru.
Na području Doboja su kritični svi ulazi i izlazi iz grada, naveli su tada u Savjetu za bezbjednost saobraćaj grada.
Izvor: Buka