RS i BiH Vijesti

Svaka treća letjelica u BiH u privatnom vlasništvu

 Razlika koja u BiH postoji između stanovnika koji se bore da prežive i onih koji sebi mogu da priušte luksuzne automobile i avione sve je izraženija, a to pokazuju i podaci iz Registra civilnih vazduhoplova, gdje postoji čak 31 letjelica u privatnom vlasništvu.

Prema podacima Direkcije za civilno vazduhoplovstvo BiH (BHDCA), u registru je trenutno evidentirano 96 letjelica, poput CESSNA  FP 172D, BERGFALKE ll, APOLLO C 17, CAVALON, GAZELLE SA 341 te BLANIC L 13 i PIPER PA 18 150.

Da se broj letjelica u privatnom vlasništvu povećava gotovo iz godine u godinu svjedoči podatak da je 2020. godine novoregistrovano pet aviona, od čega su tri u privatnom vlasništvu.

– U 2021. godini su registrovane ukupno 92 letjelice, od kojih je pet novoregistrovano. Nijedna od novoregistrovanih letjelica te godine nije bila u vlasništvu fizičkih lica. Broj registrovanih vazduhoplova prošle godine povećan je na 95, među kojima su bila i tri nova, od čega je jedan u privatnom vlasništvu – istakli su u direkciji.

Dodali su da u njihovom registru trenutno postoje evidentirana dva lica koja su vlasnici više od jednog vazduhoplova.

Iako mnogi sanjaju da postanu piloti, samo rijetki u današnje vrijeme mogu sebi to zadovoljstvo i da priušte, jer čas obuke košta oko 150 evra, zbog čega se, prema riječima upućenih, na taj korak uglavnom odlučuju ljudi u zrelijim godinama, koji imaju dovoljno vremena i novca za to.

Prema riječima instruktora letenja u Aeroklubu Prijedor Vanje Novakovića za izlazak na polaganje za privatnog pilota potrebno je 45 časova obuke, odnosno praktičnog dijela, čemu prethodi teorija, za koju treba izdvojiti od tri do četiri mjeseca.

– Cijena obuke zavisi od toga kako se kreće avio-beznin, koji sad košta oko četiri marke po litru. Avion troši do 40 litara, tako da cijena varira – kazao je Novaković i dodao da teorijsku obuku ne naplaćuju.

Obuku, istakao je on, uglavnom vrše radi osposobljavanja ljudi unutar kluba.

– Problem je što smo svi vremenski prenategnuti, jednostavno proces je dugotrajan i ozbiljan, a sve je manje slobodnog vremena – istakao je Novaković.

Kada su u pitanju osnovni uslovi, on ističe da treba izvaditi ljekarsko uvjerenje i imati 6.750 evra na računu, koliko košta obuka za pilota.

– U Americi ljudi koji imaju ljekarski za vozača motornih vozila sa tim pregledom mogu da postanu i piloti. Kod nas je malo drugačije – ispričao je Novaković i dodao da vazduhoplovno teoretsko znanje zahtijeva neko predznanje i opšte znanje iz fizike i matematike, što u jednu ruku, kaže, predstavlja ulazne kriterijume.

Stanovnici BiH koji imaju letjelice uglavnom se ne mogu pohvaliti njihovim performansama, ali ni vrijednošću. Pilotiraju oni uglavnom manjim avionima, žirokopterima, jedrilicama. Ali, kada se podvuče crta, a po riječima stručnjaka, “čelične ptice” u vlasništvu građana uglavnom imaju vrijednost kao bolji automobil.

Obaveza

Kada kupi avion vlasnik mora da ispuni zakonske standarde, a jedan od najvažnijih jeste da je u blizini aerodrom sa kojeg može da poleti. S tog aerodroma vlasnici moraju da pođu i kada službeno i privatno putuju u inostranstvo. U BiH postoje sportska piste u Tuzli, Bihaću, Livnu i Prijedoru, međutim letovi se prijavljuju aerodromima u Sarajevu, Mostaru, Tuzli i Banjaluci, piše Glas Srpske.

 

 

Izvor: Srpska Info

BONUS VIDEO

Slični članci

Hercegovačke kamiondžije u humanoj misiji za Kosmet

Urednik

Pjesnik Đorđe Nešić za „Nezavisne“: Stihom se oslanjam na Dučića

Urednik

Najava: Muzičko – poetski program “Koracima dalekim”

Urednik

Najava: „Dani japanskog filma“

Urednik

Srpska bogatija za 27 mališana: U Trebinju i Nevesinju rođena po jedna beba

Urednik

Najava: Premijera dokumentarnog filma “Prvih 25 godina Moto kluba TNT Trebinje”

Urednik

Trebinjka Natalija Sulaver najbolja na BH Tennis Masters U12

Urednik

Džudisti „Leotara“ uspješni na Međunarodnom turniru na Cetinju

Urednik

Predviđene subvencije od 250.000 KM domovima penzionera Banjaluka i Trebinje

Urednik

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavljamo da se slažete sa ovim, ali možete odustati ako želite. Prihvati Pročitaj više