Drumski saobraćaj odgovoran je za otprilike 20 procenata emisija CO2, od čega 70 odsto dolazi iz putničkih automobila i lakih komercijalnih vozila.
Evropski parlament konačno je potvrdio istorijsku odluku – od 2035. građani EU neće moći da kupuju nove benzince i dizelaše, čak ni u hibridnom obliku. Ovo važi i za dostavna vozila.
Razlog je, naravno, smanjenje emisije CO2, odnosno obuzdavanje globalnog zagrijavanja. Evropski parlament i Evropska komisija sada moraju da rade zajedno na harmonizaciji država članica, piše Revijahak.
Protiv ove odluke u Evropskom parlamentu bili su najglasniji konzervativci i demohrišćani, odnosno tražili su prostor za još deset odsto benzinaca i dizelaša posle 2035. godine, ali njihov prijedlog nije prošao.
Najviše su lobirali njemački predstavnici te grupacije, koji strahuju da će tamošnja automobilska industrija prelaskom na električna vozila izgubiti 500.000 radnih mijesta.
„Želimo da se oslobodimo CO2, a ne industrije“, rekao je evropski narodni lider Manfred Veber.
Drumski saobraćaj je odgovoran za približno 20 procenata emisije CO2, od čega 70 procenata dolazi od putničkih automobila i kombija.
Komesar EU za klimatska pitanja Frans Timermans kaže da vozači sa prosječnim primanjima ne moraju da strahuju jer su električni automobili već sada pristupačniji od konkurenata, uzimajući u obzir troškove tokom cijelog radnog vijeka.
To je lijepo, ali možda bi evropski lider trebalo da objasni ljudima koliko su „jeftiniji“ električni automobili od, recimo, dizela, kada se ukinu subvencije za njihovu kupovinu.
Ideja da će države podsticati kupovinu električnih vozila kada ona postanu jedina opcija (uz, možda, vozila na vodonične gorivne ćelije) u salonima je besmislena. Takav luksuz može sebi da priušti samo Norveška, koja živi od prodaje nafte i gasa.
Na kraju, zaštita klime je apsolutno neophodna jer je važnije kako opstajemo (kao čovječanstvo) nego šta vozimo, ali jednu plemenitu ideju ne treba pravdati informacijama koje su možda istinite danas, a vjerovatno neće biti sutra, prenosi B92.
Izvor: Nezavisne