U Republici Srpskoj je program za djecu u godini pred polazak u školu pohađalo 3.616 mališana u periodu od 1. marta do 31. maja, a uspješno je organizovan u 120 ustanova – 36 predškolskih, 81 osnovnoj školi i tri škole za djecu sa smetnjama u razvoju, saopšteno je iz Ministarstva prosvjete i kulture Srpske.
Ministar prosvjete i kulture Republike Srpske Željka Stojičić rekla je da je program posebno značajan u ruralnim, manje pristupačnim sredinama, ali i u urbanim sredinama koje nemaju predškolsku ustanovu.
Ona je dodala da se na ovaj način uspijeva ujednačiti mogućnost pohađanja predškolskog programa svoj djeci u Srpskoj.
Stojičićeva je navela da je u ovoj godini bio veći procenat djece u ruralnim u odnosu na urbane sredine.
„Zahvaljujući tome, uključeno oko 70 odsto djece koja bi trebala krenuti u školu. Ovaj program predstavlja značajan doprinos stvaranju povoljnijih uslova za veliki broj djece kojima je uskraćeno stimulativno i povoljno okruženje za razvoj i učenje. Kao posebna mjera, osim što podstiče kvalitetan razvoj djeteta i olakšava početak obaveznog školovanja, pruža roditeljima podršku u njihovoj roditeljskoj ulozi“, rekla je Stojičićeva, prenosi Srna.
Program za djecu u godini pred polazak u školu organizuje se od 2011. godine za djecu koja nisu obuhvaćena nekim oblikom predškolskog vaspitanja i obrazovanja i koja nisu pohađala cjeloviti razvojni program, a koja prema propisima kojima se uređuje oblast osnovnog vaspitanja i obrazovanja u narednoj školskoj godini stiču uslove za polazak u prvi razred osnovne škole.
Kroz ovaj program je od 2011. godine prošlo 48.301 dijete, a Vlada Republike Srpske je za njegovu realizaciju izdvojila oko četiri miliona KM.
Svrha programa za djecu u godini pred polazak u školu je podrška djetetu u pogledu fizičkog zdravlja i fizičke zrelosti, kognitivnog razvoja, socijalne zrelosti i emocionalne stabilnosti pružanjem osnovnih znanja koja će se nadograđivati u školi, te sticanje radnih navika, razvijanje ljubavi prema učenju, osposobljavanje za samostalan i kreativan rad, razvijanje osjećaja odgovornosti, međusobne tolerancije i učenje pravila ponašanja u grupi.
Izvor: Nezavisne