Magazin

Djeca koja žive sa ljubimcima manje sklona alergijama

Nedavna studija objavljena u časopisu PLOS One otkrila je da je izlaganje mačkama i psima dok je dijete u maternici ili staro samo nekoliko mjeseci povezano s 14 odsto nižim rizikom od alergije kasnije u životu.

Najveća korist uočena je kod djece koja su živjela sa psima koji su držani u kući te kod porodice koje su imale kućne ljubimce tokom fetalnog razvoja i ranog djetinjstva.

„Postoji hipoteza da izloženost životinjskoj dlaci ranije u životu čini djecu manje sklonu alergijama“, kaže dr Kerolin Kviat iz bolnice Mount Sinai.

Posjedovanje pasa tokom ranog razvoja djeteta povezano je s manjim rizikom od alergija na mlijeko, jaja i orašaste plodove, prema novoj studiji. S druge strane, posjedovanje mačke smanjuje alergije na pšenicu, jaja i soju. Nije pronađena čvrsta povezanost između alergija na hranu i posjedovanja ptica, kornjača i hrčaka, prenosi Index.hr.

Ipak, rezultate treba uzeti s rezervom, budući da je riječ o posmatračkoj studiji. Dijagnoza alergija na hranu u potpunosti se temeljila na upitniku koji su ispunjavali roditelji umjesto na rezultatima medicinskih pretraga.

 

 

Izvor: Nezavisne

BONUS VIDEO

Slični članci

Lubenica ili dinja: Koje voće manje utiče na nivo šećera u krvi?

Urednik

Vrućine prijete i automobilima: Ovo su ključne stvari koje vozači ne smiju zanemariti

Urednik

Nedjeljni horoskop od 10. do 16. avgusta

Urednik

Ose su u avgustu posebno naporne: Evo šta ih privlači i kako ih otjerati

Urednik

Ljekari savjetuju: Ove dvije supernamirnice mogu biti saveznik vašeg srca

Urednik

Ovi horoskopski znakovi najviše uživaju u ljetu

Urednik

Ove uređaje ne smijete držati na produžnom kablu

Urednik

Cveće u vazi može da traje duže: Isprobajte ove praktične savete

Urednik

Utišavate li radio kad tražite parking? Evo zašto to činite

Urednik

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavljamo da se slažete sa ovim, ali možete odustati ako želite. Prihvati Pročitaj više