Nema ničeg ponižavajućeg kao kad pogledate stare fotografije sebe i zapitate se: „Šta mi je tada bilo u glavi?“ Frizura, odjeća, životne odluke – sve izgleda čudno sa ove distance, piše CarScoops.
Automobili prolaze kroz istu transformaciju. Ono što je nekad djelovalo moderno i napredno, vrlo brzo postane zastarjelo.
Možda je to izlizana plastika, tabla prepuna tastera ili jednostavno osjećaj da vozite pokretni fosil umjesto prevoznog sredstva. Što nas dovodi do pitanja: šta čini da auto djeluje staro?
Za neke, odgovor leži u izboru materijala. Pomislite na lažni drveni dekor, šarene štofane presvlake kao sa zimskog kaputa bogataša, ili „korintsku kožu“ iz reklama.
Dodajte tome i tablu s instrumentima ispucalu od starosti. Prije više od 50 godina neki proizvođači su čak koristili pravo drvo na spoljašnjosti automobila.
Ta vremena su prošla, ali neki elementi dizajna i dalje „vrište“ da auto nije više u trendu, prenosi b.92.
Na primjer, današnji infotejnment sistemi su dosta napredovali, ali prije samo desetak godina bili su sićušni i spori.
Čak i godinama nakon što je Tesla uvela velike ekrane, većina proizvođača je još uvek nudila nešto što liči na stari GPS iz 2005.
Dizajnerski detalji koji sve odaju
Nije riječ samo o unutrašnjoj tehnologiji i materijalima. Sjećate se segmentisanih LED svjetala? Lažnih projektora? Ili hromiranih „Altezza“ zadnjih svjetala koje su koristile brojne marke?
Nekada su djelovali futuristički, a danas su jasan znak da vozilo dolazi iz prošlog vijeka.
Tu je i dizajn felni – uske žbice, hromirani naplaci ili bilo šta ispod 17 inča otkrivaju starost vozila.
Isto važi i za logotipe – mnogi brendovi su tiho osvježili svoje oznake, pa stariji modeli u današnjem svijetu djeluju kao neko ko još nosi Bluetooth slušalicu iz 2004.
Za kraj, postavljamo pitanje: koja je to karakteristika ili dizajnerski detalj koji, po vašem mišljenju, najbrže učini da automobil izgleda staro? Bonus poene dobijate ako je to nešto što ste nekad obožavali, a danas vas tjera da se zgrozite.
Izvor: Nezavisne