RS i BiH Vijesti

Svakog dana na putevima Srpske 27 saobraćajnih nesreća

Da stupce crne hronike svakodnevno ispunjavaju vijesti o saobraćajnim nesrećama, svjedoče podaci policije prema kojima se za sedam mjeseci ove godine na putevima Srpske dogodilo 5.719 saobraćajnih nesreća, što je u prosjeku 27 dnevno.

Uprkos novčanim kaznama i stalnim apelima na opreznu vožnju, na putevima Srpske, prema podacima Ministarstva unutrašnjih poslova (MUP) RS, u saobraćajkama je od januara do kraja jula život izgubilo 59 osoba, za pet više u odnosu na isti period lani.

Statistika pokazuje da se u tom periodu ove godine dogodilo 4,4 odsto više saobraćajnih nesreća u odnosu na isti period lani, a najčešće su ih prouzrokovali vozači pod dejstvom alkohola.

– Ove godine od januara do kraja jula u saobraćajnim nesrećama u Srpskoj teže je povrijeđeno 296 lica, dok su lakše povrede zadobile 1.574 osobe. Broj nesreća sa materijalnom štetom je 4.411 i veći je za 4,6 odsto u odnosu na lani – rekla je za “Glas Srpske” načelnica Odjeljenja za odnose sa javnošću MUP-a RS Mirna Miljanović.

Dodala je da je najveći broj smrtno stradalih lica evidentiran na području koje pokrivaju policijske uprave Banjaluka i Bijeljina i to po 11 lica, dok je najviše saobraćajnih nesreća, odnosno 979, bilo tokom jula.

Pored vožnje pod dejstvom alkohola, veliki broj saobraćajnih nesreća, naglasila je ona, u proteklom periodu prouzrokovali su vozači sa manje od dvije godine vozačkog staža, te oni bez dozvole.

– Najčešće greške koje su uticale na nastanak saobraćajnih nesreća su bile neprilagođena i nepropisna brzina kretanja vozila, zatim nedržanje odstojanja, vožnja unazad, strana kretanja, prvenstvo prolaza i slične – kazala je Miljanovićeva.

Vožnja na putevima Srpske, ali i regiona, tvrde stručnjaci, postala je “ruski rulet”, a to potvrđuju i sve češći snimci koji se šire društvenim mrežama, gdje vozači voze u suprotnom smjeru ili prolaze kroz crveno svjetlo i to velikom brzinom.

Tehnički direktor “Autoputeva RS” Slobodan Stanarević kazao je za “Glas Srpske” da su autoputevi u Srpskoj maksimalno obezbijeđeni saobraćajnom signalizacijom, koja, kao ni policija, ne može spriječiti pojedine vozače da se, iz nekog razloga, ne pridržavaju pravila i naprave glupost.

– Šta se dešava u glavi vozača koji, primjera radi, vozi u pogrešnom smjeru, niko ne može da zna. Nekoliko puta se dešavalo da se na samoj traci iz nekog razloga okreću. U takvim slučajevima na sve moguće načine upozoravamo druge vozače dok policija ne dođe – kazao je Stanarević.

Zbog toga bi, ističe on, i auto-škole trebalo da malo više obrate pažnju na obuku kandidata na autoputevima.

– Činjenica je da će za pet godina Srpska biti mnogo više pokrivena autoputevima, dok istovremeno malo naših auto-škola pridaje pažnju vožnji na tim putevima – kazao je Stanarević.

Dodao je da su prije nekoliko dana na zaustavnoj traci autoputa zatekli lice koje popravlja automobil iako je prevoz putem šlep-službe “Auto-moto saveza RS” besplatan do 50 kilometara. To je, kazao je on, nedopustivo raditi na autoputevima.

– Kako bi nesreće bile što blaže, na petljama ove godine planiramo da postavimo ublaživače, u vidu ograde koja će imati amortizer koji će u slučaju nesreće ublažiti udar – objasnio je Stanarević.

Prema riječima vršioca dužnosti direktora Agencije za bezbjednost saobraćaja RS  Mladena Petrovića, broj saobraćajnih nesreća ove godine povećan je zbog veće mobilnosti.

– Tokom proteklih mjeseci je bio veliki priliv stanovništva iz dijaspore, kao i turista, što je dovelo do većih gužvi na putevima, a samim tim učestalih saobraćajnih nesreća. Tokom ljetnih mjeseci na koncentraciju vozača veliki uticaj imaju i vrućine – kazao je Petrović ističući da ga u današnjem društvu ne bi iznenadilo da postoje i neki posttinejdžerski izazovi, gdje se odvijaju takmičenja rizična po sve učesnike u saobraćaju i objavljuju na društvenim mrežama.

Stariji vozači

Mladen Petrović ističe da bi za starije vozače trebalo da bude sprovedena kampanja da bi se edukovali kako da koriste brze ceste, autoputeve i kružne tokove, kao što je to slučaj u svijetu.

– Starija lica uglavnom manje poznaju propise na pomenutim kategorijama saobraćajnica, jer su vozački ispit polagala prije modernizacije puteva – kazao je Petrović.

 

 

Izvor: Glas Srpske

BONUS VIDEO

Slični članci

Srpska bogatija za 27 beba: U Nevesinju jedan porod

Urednik

Hercegovačke kamiondžije u humanoj misiji za Kosmet

Urednik

Pjesnik Đorđe Nešić za „Nezavisne“: Stihom se oslanjam na Dučića

Urednik

Najava: Muzičko – poetski program “Koracima dalekim”

Urednik

Najava: „Dani japanskog filma“

Urednik

Srpska bogatija za 27 mališana: U Trebinju i Nevesinju rođena po jedna beba

Urednik

Najava: Premijera dokumentarnog filma “Prvih 25 godina Moto kluba TNT Trebinje”

Urednik

Trebinjka Natalija Sulaver najbolja na BH Tennis Masters U12

Urednik

Džudisti „Leotara“ uspješni na Međunarodnom turniru na Cetinju

Urednik

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavljamo da se slažete sa ovim, ali možete odustati ako želite. Prihvati Pročitaj više