Magazin

Pješačenje ili 7000 koraka dnevno smanjuje rizik od zdravstvenih problema

 Cilj da se dnevno napravi oko 7.000 koraka je za mnoge dostižan, ali pruža brojne zdravstvene koristi, pokazuje istraživanje tima koji je predvodio epidemiolog za fizičku aktivnost na Univerzitetu Evrope u Madridu Borha del Pozo Kruz.

Da bi razumijeli kako hodanje može uticati na niz zdravstvenih stanja, del Pozo Kruz i njegov tim analizirali su podatke iz 57 studija koje su ispitivale vezu između dnevnog broja koraka i različitih zdravstvenih ishoda.

U poređenju sa ljudima koji su hodali samo 2.000 koraka dnevno, oni koji su pravili 7.000 koraka zabilježili su pad rizika od smrti od bilo kog uzroka za 47 odsto u roku od nekoliko godina, objavio je tim 23. jula u časopisu *Lancet Public Health*.

Više koraka dnevno povezano je sa manjim rizikom od smrti od svih uzroka u datom vremenskom okviru.
Odnos rizika predstavlja relativno povećanje rizika od smrti u poređenju sa početnom vrijednošću od 2.000 koraka dnevno.

Dosticanje cilja od 7.000 koraka takođe je povezano sa 25 odsto manjim rizikom od kardiovaskularnih bolesti, 37 odsto manjim rizikom od umiranja od raka i 38 odsto manjim rizikom od demencije.

Čak i malo povećanje broja koraka dnevno smanjilo je neke od zdravstvenih rizika.

Hodanje od 4.000 koraka dnevno povezano je sa 36 odsto manjim rizikom od smrti od svih uzroka, u poređenju sa 2.000 koraka.

Iako nalazi studije ukazuju da je veći broj koraka povezan sa smanjenim zdravstvenim rizicima, neka ograničenja ostaju.

Veće, dugoročnije studije mogle bi da potkrijepe zaključke, kaže del Pozo Kruz. A nova studija nije obuhvatila kako drugi faktori, kao što su starost, način života ili postojeća zdravstvena stanja, mogu uticati na preporučeni broj koraka.

Ipak, stručnjaci su pokazali da čak i male promjene u fizičkoj aktivnosti mogu poboljšati opšte zdravlje.

„Svaki korak se računa. Ne morate da dostignete 10.000 koraka da biste vidjeli poboljšanja – samo kretanje više svakog dana, čak i sa veoma niske početne vrijednosti, može smanjiti rizik od ozbiljnih zdravstvenih problema“, rekao je Del Pozo Kruz.

Izvor: Glas Srpske

BONUS VIDEO

Slični članci

Venera ulazi u Lava: Sprema se ljubavna drama godine

Urednik

Ruže će cvjetati do kasne jeseni ako ih sada pravilno prihranite: Jednu grešku gotovo svi prave u junu

Urednik

Stroga pravila za turiste: Ako prekršite ovo pravilo na plaži, prijeti vam kazna od 3.500 evra

Urednik

Kosmos nagrađuje tri znaka od 10. juna: Novac, ljubav i sreća stižu u paketu

Urednik

Zaboravili ste da ohladite piće za goste? Genijalan trik rješava problem

Urednik

Kada je najbolje zalivati baštu tokom vrućina: Ujutro ili uveče?

Urednik

Ovi horoskopski znakovi imaju čarobnu privlačnost kojoj niko ne može da odoli

Urednik

10 najšarenijih gradova na svijetu: Više od 2,6 miliona boja na fotografijama evropske prestonice

Urednik

Sova manja od banane postala hit na internetu (FOTO)

Urednik

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavljamo da se slažete sa ovim, ali možete odustati ako želite. Prihvati Pročitaj više