Najveći most na rijeci Trebišnjici, koji se, na izlazu iz grada prema Crnoj Gori gradi kao produžetak gradske obilaznice radi rasterećenja teretnog saobraćaja kroz sam grad, polako dobija svoje obrise izgradnjom betonskih stopa, koje se privode kraju.
Most, čiju gradnju finansiraju „Hidroelektrane na Trebišnjici“, za šta je izdvojeno 11,5 miliona evra bez PDV-a, prema riječima Ilije Tamindžije, izvršnog direktora za proizvodnju i tehničke poslove ove firme, investiciono je najzahtjevniji u nizu ovakvih objekata koje su finansirali u proteklim decenijama, ali je i najimpozantniji u nizu mostova na trebinjskoj rijeci.
Tamindžija dodaje, pozivajući se na projekat, da je u pitanju građevina od 484 metra dužine i 11,6 metara širine, a podupiraće ga 14 stopa različite veličine, među kojim su najveći oni u riječnom koritu, ne računajući rasponsku konstrukciju koju će nositi i dostižu visinu od 28 metara.
Nakon toga s lijeve obale kreću radovi na samoj rasponskoj konstrukciji, koja podrazumijeva ukupno 13 segmenata, ali za svaki ovaj dio, da bi se postavio, treba izdvojiti oko mjesec dana.
Zanimljivo je da će ova kolosalna građevina, od gotovo pola kilometra, tek jednim svojim dijelom natkriliti rijeku Trebinšnjicu, u dužini od oko svega 60 metara samog riječnog korita, odnosno proticajnog profila, a preostalom dužinom natkriva i spaja širok okolni predio, spuštajući se lučno iz pravca iznad naselja Police na jednoj strani do prvih uzvišenja na drugoj stani u naselju Gorica.
Radovi kojima rukovodi „Integral inženjering“ trebalo bi da budu gotovi do kraja 2023. godine, iako je ugovor s rokom izgradnje od dvije godine potpisan još 2019, ali su radovi u stratu prolongirani zbog tadašnje havarije na Hidroelektrani Dubrovnik, a to je, prema Tamindžijinim riječim, znatno umanjilo prihode i investicioni potencijal HET-a.
„Zbog toga smo bili primorani prolongirati početak radova na mostu, tim prije što smo, uz znatno umanjene prihode, tada imali aktivna još tri višemilionska ugovora – zatvoreni bazen, izgradnju šetališta kod Ćatovića kraka uz rijeku Trebišnjicu i radove na novom vodovodnom rezervoaru Vrelo oko, pa je izvođač aktivno uveden u posao tek u novembru 2021. godine“, navodi Tamindžija.
Napominjući da će most dobiti svoju upotrebnu funkciju tek po izgradnji saobraćajnice na trasi buduće obilaznice, koju će finansirati Vlada RS posredstvom „Puteva RS“, on ističe da je ovo značajan infrastrukturni problem Trebinja i u zimskom, a naročito ljetnom periodu.
„To je odgovor na pitanje da li nam treba ovolika investicija u ovom periodu, jer samo ako u obzir uzmemo činjenicu da naša turistička sezona sada kreće već na proljeće, a završava se u jesen, te da i zimi, naročito u vrijeme praznika, imamo pune turističke kapacitete – to znači i neophodnost rješenja problema saobraćajnih gužvi“, pojašnjava dalje Tamindžija.
Gradnja saobraćajnica na trasi nove obilaznise teći će u dvije faze – prva je od južnog raskršća prema Herceg Novom i Dubrovniku do naselja Banjevci na istoku, na izlazu prema Nikšiću, a druga se od Banjevaca nastavlja do Podgljivlja na sjevernom dijelu grada, gdje je ukupna vrijednost, bez pomenutog mosta, prije nekolike godine procijenjena na oko 16 miliona maraka.
Izvor: Vesna Duka, Nezavisne