Digitalizacija i napredak modernih tehnologija utjecali su na proces nastave u školama, zbog čega je odnos dijete – roditelj – škola u posljednjih nekoliko godina doživio veliku promjenu. To je posebno vidljivo nakon pandemije koronavirusa, zbog čega je pokrenuto više projekata za osnaživanje i edukaciju roditelja.
Jelena Sarafijan majka je troje djece: predškolca, osnovca i srednjoškolca. Kao roditelj, smatra da je moderan način života u kombinaciji sa tehnologijom u potpunosti izmjenio roditeljstvo.
JELENA SARAFIJAN, predsjednica Udruženja „Roditelji za prava djece“
„Prvi i najveći problem je nedovoljno vremena posvećenog djeci da bi se sa djecom moglo raditi i biti posvećen toj djeci. Najveći problem je ta izloženost štetnim sadržajima na internetu, jako puno je djeci dostupno što im nije primjereno“.
Iako internet i moderne tehnologije nude brojne mogućnosti, mladi nisu usmjereni da ih koriste na pravi način.
Mladi kažu da internet većinom koriste za društvene mreže i igrice, a veoma malo za obrazovanje.
Zbog uočenih problema, Udruženje „Roditelji za prava djece“ pokrenulo je projekat edukacije i osnaživanja srednjoškolaca.
JELENA SARAFIJAN, predsjednica Udruženja „Roditelji za prava djece“
„Više nego ikada je potrebno da se i roditelji i škole ujedine u naporima da se roditelji edukuju u kojoj mjeri je korisno da djeca budu na internetu, a gdje se treba ograničiti ili smanjiti na najmanju moguću mjeru“.
S druge strane, prosvjetni radnici ističu da je sa djecom važno raditi i od najmlađeg uzrasta.
ALEKSANDRA DIVČIĆ, pedagogica u Osnovnoj školi „Sveti Sava“
„Mislim da veliki primat u životu ima internet i društvene mreže, nama djeca ne koriste internet u obrazovne svrhe, najviše pet posto koriste u obrazovne svrhe sve ostalo na društvenim mrežama, gledajući jutjubere i prateći sadržaj koji ima negativni uticaj“.
Rješenje vide u osnaživanju i povezivanju roditelja i škole, što će omogućiti bolje usmjeravanje i kontrolu djece.
STANISLAVA STANČIĆ, nastavnica
„Nekako je promijenjen i način življenja, novi standardi su uvedeni, neki trendovi, i roditelji su tu prilično izgubljeni. Njihove oči su uprte u nas odrasle i mi smo ti koji treba da damo smjernice. Ne samo da je porodica pod pritiskom, nego i mi škola“.
Naši sagovornici ističu da je nemoguće i nepotrebno u potpunosti djeci zabraniti pristup tehnogijama, jer su one potrebne i korisne. Važno je kontrolisati šta i koliko djeca koriste.
Izvor: BHRT