Magazin

Kako da naučimo decu uživaju u povrću? Nauka ima novi odgovor

Natjerati djecu da jedu zdravo često je pravi izazov za roditelje, ali novo istraživanje pokazuje da bi ključ mogao da se krije još u trudnoći.

Naučnici su otkrili da su deca čije su majke tokom trudnoće češće jele određeno povrće kasnije imala blaže negativne reakcije na miris tih namirnica kada su napunila tri godine. Drugim rečima, bebe bi još u stomaku mogle da razviju sklonost ka određenim namirnicama.

Istraživanje su sproveli stručnjaci sa Durham University i Aston University, a rezultati sugerišu da iskustva iz trudnoće mogu da imaju dugotrajan uticaj na ukus i mirise koje deca kasnije vole ili ne vole.

„Deca su i kasnije pokazivala veću naklonost prema povrću kojem su bila izložena dok su bila u materici“, objasnila je psihološkinja Nađa Rajsland sa Univerziteta Durham.

U istraživanju su trudnice konzumirale kapsule sa prahom šargarepe ili kelja tokom kasne trudnoće, a naučnici su ultrazvukom pratili reakcije fetusa na te ukuse i mirise. Još tada je primećeno da nerođene bebe reaguju različito na određene namirnice.

Poznato je da od trećeg trimestra bebe mogu da osećaju ukuse i mirise iz plodove vode, koji do njih dolaze preko majčine ishrane.

Kada su deca napunila tri godine, istraživači su im ponovo predstavili mirise šargarepe i kelja i pratili njihove reakcije. Pokazalo se da su mališani imali manje negativnih reakcija na povrće kojem su bili izloženi tokom trudnoće.

Iako je kelj generalno izazivao više negativnih reakcija zbog svog gorkog ukusa, rana izloženost ipak je ublažila odbojnost.

Naučnici naglašavaju da istraživanje ima određena ograničenja jer je sprovedeno na malom broju dece i da na prehrambene navike utiču brojni faktori – genetika, okruženje i kultura.

Ipak, rezultati otvaraju zanimljivo pitanje: da li se ljubav prema zdravoj hrani može razvijati još pre rođenja?

Stručnjaci smatraju da bi dalja istraživanja mogla pomoći roditeljima da decu od malih nogu usmere ka zdravijoj ishrani, što dugoročno može imati pozitivan uticaj na celokupno fizičko i mentalno zdravlje.

BONUS VIDEO

Slični članci

Imate li ovu kovanicu od jednog evra? Vrijedi i do 650 evra zbog greške

Urednik

Počeo Petrovski post: Šta treba znati

Urednik

Valensija: Grad sunca, plaža i čuvene pijace

Urednik

Ove znakove čeka najbolje ljeto ikada

Urednik

Kako da uz manje vode biljke budu zdravije

Urednik

Naučnici otkrili koja sposobnost najviše otkriva inteligenciju

Urednik

Nedjeljni horoskop od 8. do 14. juna

Urednik

Napitak koji se pije na prazan stomak: Smanjuje nadutost i pomaže kod mršavljenja

Urednik

Istinsko izvinjenje: Kako priznati grešku i graditi poverenje?

Urednik

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavljamo da se slažete sa ovim, ali možete odustati ako želite. Prihvati Pročitaj više